Praha se stěhuje do Varů. Slavné restaurace otevírají na festivalu své pop-up podniky

Bar Public Interest sídlí dočasně v karlovarských Císařských lázních.

Bar Public Interest sídlí dočasně v karlovarských Císařských lázních. Zdroj: E15 Michaela Szkanderová

Bar Public Interest sídlí dočasně v karlovarských Císařských lázních.
Bar Public Interest sídlí dočasně v karlovarských Císařských lázních.
V karlovarském hotelu Quisisana otevře pražská michelinská restaurace La Degustation Bohême Bourgeoise svůj festivalový pop-up.
V karlovarském hotelu Quisisana otevře pražská michelinská restaurace La Degustation Bohême Bourgeoise svůj festivalový pop-up.
5
Fotogalerie

Karlovarský filmový festival, který v pátek začíná, je unikátní byznysovou příležitostí pro mnoho podniků. A nejen těch místních. Do Varů se sjíždějí celebrity z filmové i umělecké branže, miliardáři, podnikatelé, novináři i tisíce turistů. Pohostit je chtějí známé pražské restaurace – i ty michelinské – a bary, které si po dobu festivalu ve zdejších palácích a domech otevírají dočasné podniky.

„Mě na tom baví, že můžeme vidět všechny známé. Naši štamgasti jsou často lidé od filmových produkcí, režiséři a další, kteří k nám celý rok chodí. Jsme prostě spojení s filmovou kulturou a tady ve Varech se s nimi můžeme vidět během týdne pohromadě,“ pochvaluje si barman pražského Public Interest Filip Žák. „Já vždycky říkám, že nežijeme od Silvestra do Silvestra, ale od Varů do Varů,“ dodává.

Od stánků a kontejnerů na nábřeží či v okolí hlavního dějiště festivalu, hotelu Thermal, se tyto pop-up podniky liší tím, že se restauratéři snaží přinést strávníkům plnohodnotný restaurační zážitek v pěkném prostředí. A to přesto, že to není mnohdy jednoduché.

„Pop-up je vždy velkou výzvou. Vzhled samotné dočasné restaurace nikdy není takový, jaký bychom si přáli, neboť je většina hotelů v Karlových Varech v lázeňském stylu, který s tím naším asijským nemá společného bohužel vůbec nic,“ zamýšlí se Lucie Podhrázká z restaurace SaSaZu, která se specializuje na moderní asijskou fusion kuchyni. Letos se celý tým SaSaZu stěhuje do místního hotelu Imperial, kde chce kromě oblíbených pokrmů tentokrát nabídnout i prémiové hovězí Wagyu.

Kde najdete pop-up restaurace v Karlových Varech?

La Degustation Bohême Bourgeoise – Hotel Quisisana, Mariánskolázeňská 298

SaSaZu – Hotel Imperial, Libušina 1212/18

Public Interest – Císařské lázně, Mariánskolázeňská 2

Bokovka – Husovo náměstí 270/2

El Gaucho – Hotel Kolonáda, I. P. Pavlova 8

Některá místa dokonce nejsou vůbec uzpůsobena gastroprovozům. Například pražský bar Public Interest otevřel svůj dočasný podnik v nově zrenovovaných Císařských lázních nedaleko hotelu Pupp. „Museli jsme sem přivézt úplně všechno, stoly, židle, nádobí, zavést vodu. A ještě jsme pořád nezprovoznili myčku,“ směje se dva dny před začátkem festivalu barman Filip Žák.

„My zase celý bar stavíme na prázdném dvorku, takže převážíme vše deseti velkými auty z Prahy a je velice náročné to správně načasovat, aby to vše fungovalo,“ popisuje Roman Novotný z vinárny Bokovka. Nedaleko zase otevře v hotelu Quisisana michelinská restaurace La Degustation Bohême Bourgeoise, kde bude po celý týden vařit speciální tříchodové menu šéfkuchař Oldřich Sahajdák.

Podmínky karlovarských hotelů přitom zcela neodpovídají standardům, na které jsou vrcholní kuchaři zvyklí, a tak často musejí vypomoci kolegové z hlavního města. „Po celou dobu festivalu je kuchyně SaSaZu v Praze velkou podporou a zajišťuje přípravy surovin, omáček či dezertů, které jsou na denní bázi zasílány chladicími vozy přímo do Karlových Varů, abychom zachovali naši kvalitu a čerstvost,“ popisuje Podhrázká.

Ani bary a vinárny to nemají s organizací jednoduché. Zatímco v pražském Public Interest si podnik vystačí se třemi barmany a dvěma servírkami, ve Varech je pracovníků potřeba i čtyřicet. „Je tady mnohem větší nával a ten servis musí být rychlejší. Máme už vyzkoušené, že nejvíc jede šampaňské, gin a tonic, vodka a soda,“ popisuje barman Žák, který přitom umí řadu sofistikovanějších koktejlů. „Lidé možná po celém dni plném oficiálních akcí chtějí jen povolit kravatu, nic nevymýšlet a jen se bavit,“ myslí si Žák, který je ve Varech už poněkolikáté.

Restauratéři se shodují, že hlavním smyslem pop-upu je zejména propagace značky. „Lákají nás určitě nové zkušenosti a možnost nabídnou naši autentickou kuchyni i hostům mimo naše standardní prostředí. Přiblížíme se tak hostům, kteří to mají do naší pražské restaurace dále nebo zatím neměli možnost nás navštívit,“ říká Podhrázká ze SaSaZu.