Prchal skončil u Babiše. Bylo to deset let, které jsou jednou za život, řekl

Marek Prchal příchází do volebního štábu Andreje Babiše (28. 1. 2023)

Marek Prchal příchází do volebního štábu Andreje Babiše (28. 1. 2023) Zdroj: Blesk: Jakub Poláček

Billboard s Andrejem Babišem
Ministryně Černochová kritizovala Babiše za billboardy, které vzkazují, že není voják a nezavleče ČR do války
Marketingový expert ANO Marek Prchal (vpravo) je rovněž ve štábu strany
Komunální a senátní volby: Do štábu hnutí ANO dorazil marketingový odborník Marek Prchal (24.9.2022)
Andrej Babiš s Markem Prchalem po volbách v roce 2017.
7
Fotogalerie

Klíčový marketér hnutí ANO Marek Prchal po prohraných prezidentských volbách skončil s prací pro Andreje Babiše. Informaci jako první přinesl web INFO.CZ. Hnutí ANO i díky práci Prchala na sociálních sítích vyhrálo v roce 2017 sněmovní volby a Andrej Babiš se stal premiérem. Prchal s Babišem spolupracoval od roku 2013.

„Bylo to deset let, které jsou jednou za život,“ potvrzuje Marek Prchal exkluzivně pro INFO.CZ. „S Andrejem Babišem jsme se rozloučili a popřáli si hodně štěstí,“ dodává s tím, že po prezidentských volbách se měla jejich spolupráce završit tak jako tak – bez ohledu na výsledek.

Na Twitter Marek Prchal napsal ve středu odpoledne prosté: „Tak teď.“ Redakci E15 informaci potvrdil i zdroj blízký hnutí. Hnutí ANO se k Prchalově konci zatím nevyjádřilo. 

O Prchalově konci v hnutí ANO už se spekulovalo před rokem, když v marketingovém týmu skončil další důležitý komunikační specialista Marek Hanč. Tehdy ale Prchal ještě smlouvu prodloužil do konce loňského roku a pak ještě do konce ledna tak, aby s Andrejem Babišem mohl ještě spolupracovat na jeho prezidentské kampani. 

Marek Prchal byl jestě před druhým kolem prezidenstké volby vyloučen svými kolegy z Organizace Art Directors Club Czech Republic (ADC) sdružující reklamní profesionály. Zároveň se v klubu dohodli na sestavení etického kodexu pro politickou reklamu.

Do marketingového týmu ANO Marek Prchal patřil už od roku 2013, tedy od chvíle, kdy hnutí Andreje Babiše poprvé výrazněji vstoupilo na politickou scénu, když ve sněmovních volbách získalo 18,6 procenta hlasů a 47 poslaneckých mandátů. ANO následně vstoupilo do vlády Bohuslava Sobotky se sociálními demokraty a lidovci.

Nejvíce se proslavil po vyhraných sněmovních volbách v roce 2017, kdy ho předseda hnutí Andrej Babiš pozval během tiskové konference na pódium a prohlásil „náš největší guru je Mára“. Prchal byl posléze širokou veřejností považován za nejdůležitějšího a někdy i jediného Babišova marketéra, přestože klíčových lidí bylo v týmu více.

Prchal stál v minulosti u zrodu webu Médiář.cz, který se zaměřuje na marketing a média. Předtím než zakotvil u Babiše se mimo jiné podílel na prezidentské kampani Karla Schwarzenberga a souběžně s prací pro ANO radil také pražské primátorce Adrianě Krnáčové.

Prchalův konec navazuje na odchod mnoha dalších důležitých lidí z marketingového týmu hnutí ANO. Pro Babiše už nepracuje například odbornice na politický marketing Anna Shavit, specialista na reklamu Petr Topinka nebo odborník na výzkumy Alexander Braun. Před rokem dlouholetou spolupráci s Babišem ukončil také Marek Hanč, který si založil vlastní PR agenturu.