Podle pověřeného primátora Tomáše Hudečka, zareagoval Pražský dopravní podnik na letošní povodně včas a správně. „Zajištění funkční veřejné dopravy a minimalizace škod na majetku Dopravního podniku během povodní patřily bezpochyby mezi hlavní priority magistrátního krizového týmu. Jsem velmi rád, že se nám obojí podařilo zvládnout, a to i díky velmi funkční spolupráci mezi magistrátem a Dopravním podnikem,“ uvedl.
První uzávěrka metra a svatba protipovodňových zábran začala probíhat již v neděli 2. června. Standardní doprava metra v Praze byla pak obnovena již 9. června, tedy necelý týden po kulminaci Vltavy. Ta v úterý 4. června dopoledne dosahovala nejvyššího průtoku 3 210 metrů krychlových za sekundu.
Během povodní se cestovalo méně
„Díky okamžitému reagování na povodňovou situaci se nám podařilo snížit škody na minimum. Dle předběžných odhadů, které se mohou ještě měnit, napáchaly Dopravnímu podniku povodně škody v celkové výši cca 60 milionů korun,“ uvedl generální ředitel DPP Milan Křístek.
Běžný průměr přepravených cestujících pražskou hromadnou dopravou denně je 3,3 milionů a při povodních klesl pouze na 3,2 milionů. Dopravní podnik zavedl náhradní autobusovou dopravu XC a tramvajovou XA a XB. Některé tramvaje také změnily svou trasu. Dopravní podnik se o změnách a omezeních snažil informovat veřejnost prostřednictvím 80 informátorů na různých lokalitách a 200 tisíc infoletáků a map. Infolinka pak denně odpovídala na 1 200 žádostí a webové stránky navštívilo 500 tisíc návštěvníků.