Většina firem plánuje škrtat náklady, moc se ale jim nedaří

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Michael Tomes, E15

Drtivá většina firem chce snižovat náklady, aby mohla investovat do svého růstu. Konkrétně se na tento krok zaměřuje 82 procent podniků. Většina z manažerů si ale zároveň myslí, že se v tom jejich podnikům příliš nedaří. Jen 36 procent souhlasí s tím, že jsou firmy schopny si udržet přínosy, které ze škrtů získají. Ukazují to výsledky mezinárodní studie společnosti Accenture mezi necelými sedmi stovkami manažerů z třinácti odvětví od bankovnictví až po farmaceutický průmysl.

Lidé ve vedení firem se totiž často neshodnou na tom, jak by měly konkrétní kroky vypadat. Jen 21 procent manažerů si tak myslí, že jejich vedení postupuje správně ve snaze dosáhnout snížení nákladů. A pouze necelá čtvrtina se domnívá, že jejich společnost důsledně identifikuje a ukončuje aktivity a investice, které společnosti nic nepřináší. V důsledku si tak méně než jedna třetina manažerů myslí, že reinvestice uspořených financí je v souladu s obchodní strategií firmy.

Různý pohled na věc přitom mají finanční a výkonní ředitelé podniků. Zatímco více než polovina manažerů je přesvědčená o tom, že jejich podnik správně vybírá a alokuje zdroje do aktivit, které firmu pohání kupředu, mezi finančními šéfy jich je jen 34 procent. Na čem se ale manažeři shodují, je důležitost investic do digitalizace. Více než polovina z nich už do ní investuje a 61 procent uznává, že by jim větší využití technologií přineslo úspory.

accentureaccenture | accenture