Praha slaví rok provozu elektrobusu, podle DPP se osvědčil

Elektrobus SOR EBN 11

Elektrobus SOR EBN 11 Zdroj: DPP

Elektrobus SOR EBN 11
Dobíjecí stanice pro elektrobus
Elektrobus SOR EBN 11
3
Fotogalerie
Elektrobus SOR EBN 11 má za sebou úspěšný rok provozu v pražských ulicích a před sebou má díky svým dosavadním výsledkům minimálně ještě jeden rok ve službách DPP.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) se více než pět let zabývá testováním elektrobusů. V rámci tohoto projektu uzavřel elektrobus SOR EBN 11 k datu 31. srpna 2016 první rok provozu na pravidelných linkách. Pozitivní provozní výsledky a potřeba pokračovat ve sledování důležitých parametrů přinesly rozhodnutí o prodloužení zkušebního provozu až do konce srpna 2017.

Zkušební provoz elektrobusu byl v DPP zahájen 1. září 2015. Vůz k 31. 8. 2016 pokořil hranici 70.000 kilometrů, drtivou většinu absolvoval v každodenním provozu s cestujícími. Tím DPP naplnil a dokonce překročil cíl dosažení ročního proběhu kilometrů srovnatelného s průměrným naftovým autobusem. Druhým cílem bylo zcela bezemisní řešení provozu včetně využití elektrického topení a klimatizace. Životaschopnost této preferované výbavy byla dostatečně prověřena nejen v letním, ale zejména zimním období.

SOR EBN 11 představuje jedenáctimetrový nízkopodlažní elektrobus s kapacitou 93 cestujících, který je vybaven elektrickým topením a dvojicí klimatizačních jednotek, zvyšujících cestovní komfort řidiče i cestujících. K pohonu vozidla s maximální rychlostí 80 km/h slouží elektromotor o výkonu 120 kW a lithium-iontové baterie s kapacitou 172 kWh. Dodavatelem elektrovýzbroje je společnost Cegelec, a.s.

Tento elektrobus je vybaven systémem rychlonabíjení pomocí dvoupólového pantografu využívající napájení z tramvajové sítě, kdy se doba nabíjení plně vybité baterie pohybuje kolem jedné hodiny.

Auto.cz