ERÚ vyzývá dodavatele a distributory energie ke shovívavosti s nedoplatky

ERÚ, ilustrační foto

ERÚ, ilustrační foto Zdroj: Profimedia

.
.
Konference ERÚ
"pouštní" datové centrum firmy Altron realizované ve standardním přepravním kontejneru
.
8
Fotogalerie

Energetický regulační úřad (ERÚ) vyzval ke shovívavosti zejména při práci s opožděnými platbami.

Zákon sice zaručuje spotřebitelům, že pokud nedodrží své smluvní povinnosti vůči dodavateli energie v důsledku zásahu vyšší moci, neměla by jim za takové pochybení hrozit náhrada škody. Nicméně mohou být nadále vystaveni smluvní sankci, a to i v případech, kdy například nemohli odeslat platbu v hotovosti kvůli uzavřené pobočce pošty, karanténě či z jiného relevantního důvodu.

ERÚ přesto v současné době intervenuje ve prospěch spotřebitelů. 

Vyzývám proto všechny dodavatele energie, aby k zákazníkům přistupovali skutečně vstřícně, byli co nejvíce shovívaví při řešení problémů – nyní i posléze. Všechny účastníky trhu žádám, aby se vyhýbali okamžitému uvalení smluvních či zákonných sankcí na spotřebitele například v těch případech, kdy zaplatí opožděně nebo nestihnou řádně ukončit smlouvu, dojde ke komplikacím při změně dodavatele a podobně," říká Stanislav Trávníček, předseda Rady ERÚ.

V každém případě však ERÚ doporučuje zákazníkům s dodavatelem komunikovat a o problému ho co nejdříve informovat. Ačkoliv většina dodavatelů kvůli snížení rizika šíření nákazy omezila provoz svých zákaznických center, v provozu zůstávají tzv. call-centra, případně je možné využít elektronickou komunikaci.

Potíže se mohou dotknout i velkých odběratelů energie. Kvůli současným omezením, ať již výroby či konání akcí atd., totiž někteří z nich nemohou využít nasmlouvanou rezervovanou kapacitu. Také v těchto případech žádá ERÚ licencované subjekty, aby při vyjednávání o úpravě smluvních podmínek, na které mají smluvní strany při podobných nenadálých událostech zákonný nárok, vyšly žadatelům co možná nejvíce vstříc.