Divoká digitalizace školství je jedním z mála pozitiv současné situace, padlo v pořadu Dáme to

Video placeholde

Ne všechny děti mají stejný přístup a možnosti pro vzdělávání se online. Kvalitní možnosti má spíš zlomek školáků. To podle hostů dalšího dílu nového diskuzního pořadu deníku E15 „Dáme to“ samozřejmě není dobrou vizitkou země, která by se chtěla honosit přízviskem „Country for the Future“. Právě školství a vzdělávání byly hlavními tématy nové epizody. 

Školy jsou již více než měsíc zavřené. Jak se tento fakt v krátkodobém i dlouhodobém výhledu projeví na celém systému vzdělávaní? „Učení je úplně jiné. Učitelé se učí učit a studenti se učí, jak se učit přes internet. Pro všechny je to úplně nová věc a zejména pro učitele je to určitě velká výzva,“ řekl středoškolský učitel a ekonom Martin Regéczy. 

A právě náhlý přechod výuky z prezenční na digitální byl jedním z hlavních témat pravidelného diskusního pořadu deníku E15 Dáme to. „To je v našem sektoru rozhodně jedno z největších pozitiv téhle těžké situace, že procházíme trošku divokou digitalizací. Ti, kdo na to nebyli připravení, nebo pro tu svoji digitalizaci udělali předem málo, se teď tímto tématem hodně zabývají. A ti, kteří připravení byli a nevyužívali ji, se zase naučili nové postupy a nové technologie využívat,“ řekl jednatel společnosti EDUA Group Vladimír Schmalz. A dodal: „Mně by se ohromně líbilo, kdyby ministerstvo (školství) vyhlásilo iniciativu, že jeden den v měsíci v příštím školním roce bude digitální. Tam si můžeme krásně vyzkoušet, které školy na to reálně připravené jsou a které ne.“ 

Moderátorem a průvodcem pořadu Dáme to je ekonom Dominik Stroukal. Diskuzní pořad je součástí speciálu KoronaHelpdesk E15, který má ambici radit a pomáhat občanům a firmám v současné složité době a být místem, kde čtenáři najdou aktuální koronavirové zpravodajství s ekonomickými souvislostmi.