Koronavirus nakopl rozvozy jídla i budování virtuálních kuchyní

Virtuální kuchyně nemá stolky ani židle pro hosty, všechna uvařená jídla se rozvážejí.

Virtuální kuchyně nemá stolky ani židle pro hosty, všechna uvařená jídla se rozvážejí. Zdroj: CBRE

Start-up Swiggy se rozhodl instalovat do dvou let ve čtrnácti indických velkoměstech tisícovku virtuálních kuchyní.
Restaurace díky virtuálním kuchyním získají nové zákazníky, aniž by riskovaly, že k nim nebudou mít  dost hostů.
Po Praze jezdí stále více rozvážkových dodávek Dáme jídlo, firmy, která také rozšiřuje virtuální kuchyně.
Evropský trh virtuálních kuchyní má letos dosáhnout hodnoty čtyř set milionů dolarů, což znamená meziroční nárůst o téměř 85 procent.
Gastroprovoz, ve kterém vaří několik restaurací najednou, spustila firma Delivery Hero v Singapuru.
7
Fotogalerie

Zatímco mnohé restaurace a hospody bojují o život, poptávka po dováženém jídle vystřelila v předchozích měsících nahoru a výše se drží i po zklidnění situace. Doba nahrála i dosud pomaleji rozvíjeným projektům typu virtuálních kuchyní. Ty zažívají boom po celém světě, v Česku je začíná ve větším budovat společnost Dáme jídlo.

„Nynější doba, která nepřeje majitelům restaurací, nám přinesla velké množství žádostí o účasti v našich projektech. Restaurace si v době koronaviru zvykly, že rozvoz jídla je pro ně zajímavý a nyní hledají další možnosti, jak se rozvíjet,“ potvrzuje obchodní šéf Dáme jídlo Petr Indra.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!