Doba mění také charitu a péči o potřebné

Charita se mění

Charita se mění Zdroj: archiv E15

Stříhání vlasů, rodinná dovolená s krumpáčem či dieta inspirovaná chudobou. Lidé jsou dnes ochotni udělat pro druhé leccos.

V mozcích kreativců a altruistů po celém světě se stále rodí nové nápady na charitativní kampaně. Některé mají naději na úspěch, jiné končí v zapomnění. Doba, kdy si lidé svou „povinnost“ vůči potřebným odbyli podepsáním šeku či trvalým příkazem a ostatní starosti přenechali k řešení neziskovým organizacím, se nicméně blíží ke konci. Trendy se mění i v oblasti charity.

Průzkumy ukazují, že nové generace chtějí pomáhat aktivně a chtějí, aby jejich výsledky byly vidět. Vznikající projekty jsou tak čím dál rozmanitější a odvážnější. A ukazuje se, že takzvaně společensky odpovědní občané se jen tak něčeho nezaleknou.

Rumunské ženy si v loňském roce začaly hromadně pořizovat nový sestřih – na jedné straně krátký, na druhé straně dlouhý. Ačkoli účes působil jako výstřelek módy, měl hlubší význam. Rumunky tak chtěly podpořit své kolegyně, kamarádky a sousedky trpící rakovinou. Ty si totiž často nemohou dovolit předražené paruky. Zdravým ženám se tak podařilo přivést pozornost veřejnosti k úvaze o darování vlasů.

Ve stejné době začal na americkém kontinentu sklízet úspěchy Emmanuel Jal původem z Jižního Súdánu, který vytvořil systém diety založený na vlastních zkušenostech s chudobou doma v Africe. Své produkty s úspěchem prodává a z části jejich výnosů podporuje výstavbu východoafrických škol.

Jiným překvapivým produktem současné generace mladých je rostoucí popularita výjezdů do zahraničí spojených s dobrovolnickými pracemi. Tyto výjezdy již delší dobu podporuje Evropská unie nebo různé neziskové organizace, na podobné pobyty však začínají vyjíždět místo klasické letní dovolené u moře dokonce celé rodiny s dětmi. Ty tak získají možnost proniknout do kultur zemí, jako jsou Keňa, Indie nebo Ekvádor.