Opravené hlavní nádraží přeje prodejcům. Taxíkům ne

Obsazování hlavního nádraží se zpožďuje. Nedaří se přilákat hlavně taxikáře.

Už půl roku měla od hlavního nádraží odjíždět žlutá auta s nápadným modrobílým označením ČD taxi. České dráhy měly pro ně vymyšlené místo a dokonce i jízdní řád, který koresponduje s dojezdy a odjezdy vlaků do stanice. Dráhy ale stále hledají provozovatele.

První taxislužby se do konkurzu začaly hlásit už v létě loňského roku, od té doby výběrové řízení trvá. Z tiskového oddělení Českých drah přichází stále stejná odpověď.

„Konkurz zatím stále probíhá,“ napsal naposled před několika dny vedoucí oddělení Radek Joklík.

Taxikářům se do podmínek, které nastavily České dráhy, příliš nechce. Podle informací týdeníku Sedmička z původních čtrnácti přihlášených od konkurzu odstoupilo už několik taxislužeb, stejně jako největší taxi dispečink v Praze.

„Podmínky jsou příliš svazující, provozovatel musí mít vozový park i na nádražích v Brně a Ostravě, což splňujeme. Nemá ale volnost ve tvorbě ceny. Je těžké odhadnout, kolik cestujících taxislužbu vůbec využije,“ říká Jiří Kvasnička, šéf AAA radiotaxi největšího dispečinku ve městě.

Míní, že podmínky nejsou pro taxikáře nijak výhodné. Podle představ zadavatele měl „drážní taxík“ i další povinnosti, například čekat na zpožděný vlak.

Kdo opraví kavárnu?

Do třetí etapy rekonstrukce pomalu postupuje i nádraží. Italská společnost Grandi Stazioni, která nádraží opravuje, teď hledá nájemce do secesní Fantovy budovy. Počítá, že se bude jednat zejména o restaurační patro.

Podle dobře informovaného zdroje by ráda vzala do nájmu některý z pivovarnických domů nebo zavedený restaurační řetězec vyšší gastronomie.

„Rekonstrukce Fantovy kavárny by mohla začít na konci roku,“ odhaduje mluvčí společnosti Martin Hamšík.

Právě dokončených šestnáct tisíc metrů čtverečních obchodní plochy ve vstupní hale opustil první nájemce, luxusní oděvní dům Sasch, který rychle nahradila levnější švýcarská móda Tally Weijl.