Praktická služba, nebo diskriminace? Japonské aerolinky nově ukážou, kde v letadle sedí děti

JAL Airlines

JAL Airlines Zdroj: Profimedia.cz

Japan Airlines (JAL)
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Ilustrační foto
5
Fotogalerie

Jestli existuje něco, co dokáže zkazit zážitky z cest téměř každému, pak je to zcela jistě plačící dítě v jeho okolí. Pokud je navíc turista s dítětem v místnosti, ze které není úniku, neutuchající křik mu může zkazit náladu i na několik hodin dopředu. Nyní to vypadá, že alespoň pasažér letadla by se takové situaci mohl vyhnout. Japonské aerolinky JAL představily novou službu, díky které cestující poznají, zda a případně na jakém místě se vyskytuje batole mladší dvou let.

„Pasažéři, kteří cestují s takto malými dětmi a vyberou si svá sedadla na webu JAL, budou vyobrazeni s ikonou dítěte,“ píše web letecké společnosti, který cituje web CNN.

Klienti přepravní společnosti na novou službu reagovali pozitivně. „Díky JAL za varování. Při třináctihodinovém letu není na škodu znát, na jakém místě bude dítě křičet a plakat,“ napsal na twitteru například Rahat Ahmed s tím, že podobnou službu by měly zavést i ostatní aerolinky.

JAL zároveň upozorňuje, že ikony se nebudou zobrazovat vždy. Jednak se ukážou jen tomu, kdo si místo rezervuje přes webovou stránku, a dále nebudou vidět v případě, že dojde k neočekávané změně letounu.

Japonské aerolinie však v rámci kampaně uklidňují i rodiče malých ratolestí, a to tím, že jim nadále budou poskytovat nadstandardní péči. Za poplatek tak JAL nabízí například kočárky nebo, pokud je potřeba, zdarma kočárek přijme jako běžné zavazadlo. Rodiče s dětmi mají navíc výhodu přednostního odbavení, teplou vodu zdarma nebo upravenou kabinku pro výměnu plen.