Uklidněte se. Výrobce sportovní módy vypravil meditační autobus | E15.cz

Uklidněte se. Výrobce sportovní módy vypravil meditační autobus

Tereza Zavadilová

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn

Marketingové akce dneška mohou vypadat různě. Výrobce sportovní módy především pro ženy Lululemon vypravil letos v lednu do ulic Londýna speciální autobus, který uhoněným cestujícím britské metropole umožnil „užít si relaxační cestu do práce“. 

Autobus vypadá jako tradiční doubledecker, ovšem místo červené barvy je uvnitř vyveden v jemně zelené, žluté a fialové, což jsou prý barvy klidu. Cestující v autobuse pojmenovaném Meditation Om the Move dostali zdravé snacky a džusy, uklidnili se inhalací éterických olejů a nafasovali sluchátka, díky kterým odstínili hluk z ulice a mohli se oddat meditaci.

Firma speciální autobus samozřejmě nevypravila jen tak pro nic za nic – měl upozornit na nově otevíranou prodejnu v londýnské Regent Street. Lululemon proslul především jako značka dražšího sportovního – jógového – odění pro ženy.

Založil ji ale muž, kontroverzní podnikatel Chip Wilson, a to před devatenácti lety. Firma ho musela odstavit z výkonné funkce ve vedení poté, co vyprovokoval řadu skandálů, nelichotivě se vyjadřoval o ženských postavách, stahovaly se vadné výrobky a akcie Lululemonu klesly o třicet procent.

V čele firmy ho nahradil Laurent Potdevin, který se snaží opravit její pošramocenou pověst a docela se mu to daří: za letošní rok by tržby Lululemonu měly přesáhnout dvě miliardy dolarů.

Jedenašedesátiletý Kanaďan Wilson, který na prodeji podílů v Lululemonu zbohatl také na pěkné dvě miliardy dolarů, však nemá jen špatnou pověst – je považován za objevitele trendu „athleisure“, tedy módního trendu, kdy se původně volnočasové a sportovní oděvy nosí i na jiné příležitosti jako na nákupy nebo do práce (ano, patří sem i oblíbené tepláky s teniskami).

Trh s athleisure je považován nyní za nejdynamičtější na oděvním trhu: podle zprávy Euromonitor International celý oděvní trh v loňském roce přidal čtyři procenta na 1,7 bilionu dolarů, přičemž athleisure oděvy rostly šesti-, a obuv dokonce desetiprocentním tempem. Obliba athleisure kromě USA nejrychleji stoupá na rozvojových trzích, jako jsou Thajsko či Indie.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video