Uklidněte se. Výrobce sportovní módy vypravil meditační autobus

Meditační autobus společnosti Lululemon

Meditační autobus společnosti Lululemon Zdroj: Lululemon

Meditační autobus společnosti Lululemon
2
Fotogalerie

Marketingové akce dneška mohou vypadat různě. Výrobce sportovní módy především pro ženy Lululemon vypravil letos v lednu do ulic Londýna speciální autobus, který uhoněným cestujícím britské metropole umožnil „užít si relaxační cestu do práce“. 

Autobus vypadá jako tradiční doubledecker, ovšem místo červené barvy je uvnitř vyveden v jemně zelené, žluté a fialové, což jsou prý barvy klidu. Cestující v autobuse pojmenovaném Meditation Om the Move dostali zdravé snacky a džusy, uklidnili se inhalací éterických olejů a nafasovali sluchátka, díky kterým odstínili hluk z ulice a mohli se oddat meditaci.

Firma speciální autobus samozřejmě nevypravila jen tak pro nic za nic – měl upozornit na nově otevíranou prodejnu v londýnské Regent Street. Lululemon proslul především jako značka dražšího sportovního – jógového – odění pro ženy.

Založil ji ale muž, kontroverzní podnikatel Chip Wilson, a to před devatenácti lety. Firma ho musela odstavit z výkonné funkce ve vedení poté, co vyprovokoval řadu skandálů, nelichotivě se vyjadřoval o ženských postavách, stahovaly se vadné výrobky a akcie Lululemonu klesly o třicet procent.

V čele firmy ho nahradil Laurent Potdevin, který se snaží opravit její pošramocenou pověst a docela se mu to daří: za letošní rok by tržby Lululemonu měly přesáhnout dvě miliardy dolarů.

Jedenašedesátiletý Kanaďan Wilson, který na prodeji podílů v Lululemonu zbohatl také na pěkné dvě miliardy dolarů, však nemá jen špatnou pověst – je považován za objevitele trendu „athleisure“, tedy módního trendu, kdy se původně volnočasové a sportovní oděvy nosí i na jiné příležitosti jako na nákupy nebo do práce (ano, patří sem i oblíbené tepláky s teniskami).

Trh s athleisure je považován nyní za nejdynamičtější na oděvním trhu: podle zprávy Euromonitor International celý oděvní trh v loňském roce přidal čtyři procenta na 1,7 bilionu dolarů, přičemž athleisure oděvy rostly šesti-, a obuv dokonce desetiprocentním tempem. Obliba athleisure kromě USA nejrychleji stoupá na rozvojových trzích, jako jsou Thajsko či Indie.