Chytré brýle se stanou samozřejmostí, říká český šéf Konica Minolta Pavel Čurda

Pavel Čurda - generální ředitel Konica Minolta

Pavel Čurda - generální ředitel Konica Minolta Zdroj: Koťátko Jiří

Pavel Čurda - generální ředitel Konica Minolta
Pavel Čurda - generální ředitel Konica Minolta
Pavel Čurda - generální ředitel Konica Minolta
Pavel Čurda - generální ředitel Konica Minolta
Pavel Čurda - generální ředitel Konica Minolta
6
Fotogalerie

Dřív byla Konica Minolta jednou ze zásadních značek na trhu fotoaparátů. Ty ale z její nabídky definitivně zmizely, když divizi prodala Sony. “Změnili jsme se a myslím, že ústup od spotřebního zboží jako jsou fotoaparáty byl logický krok, který koncernové vedení udělalo, říká Pavel Čurda, ředitel české pobočky Konica Minolta Business Solution. Ta se teď zaměřuje například na chytré brýle, které fungují na principu rozšířené reality.

Současný svět se díky neustálému přílivu technologických novinek mění každým okamžikem. Co je zásadní pro vaši firmu?

Třetím rokem jsme ve stádiu globální transformace, která má vyvrcholit letos. Jde o přerod zejména výrobní firmy v dodavatele IT služeb a nových technologií. Loňský rok toho již byl důkazem. Vstoupili jsme mezi dodavatele kamerových systémů, na český trh jsme ve světové premiéře uvedli IT platformu Workplace Hub a otestovali chytré brýle se softwarem z našeho brněnského vývojového centra.

K čemu slouží?

Primárně tam vidím dvě oblasti. První je podpora servisních zásahů, kde se s jejich pomocí i méně erudovaný pracovník propojí s technikem, který má větší odborné znalosti a díky hlasové i obrazové podpoře pak dokáže požadovaný montáží úkon zvládnout. To výrazně zkracuje čas, který je potřeba na konkrétní opravu. Druhý směr, ve kterém brýle najdou využití, je oblast zaškolování nových zaměstnanců. Osobně jsem například hovořil s ředitelem brněnského Siemensu, kde brýle pro tento účel již využívají a ten byl překvapený, kolik času ušetřili na zaškolování pracovníků a to zejména v provozech, které nemají technologicky rutinní pracovní postupy.

Můžete to přiblížit?

Siemens dělá každou turbínu na zakázku, takže je každá unikátní. A právě ve chvíli, kdy se nejedná o rutinní proces, je možné ušetřit čas tím, že je individuální výrobní postup zaměstnanci promítán na displej chytrých brýlí. A naopak kamera, která je na nich umístěná, zase montérům umožňuje zpětnou vazbu se zkušeným technikem.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!