Číňané chtějí na potravinách české etikety, říká šéf Hamé | e15.cz

Číňané chtějí na potravinách české etikety, říká šéf Hamé

Barbora Pánková

Barbora Pánková

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Česká potravinářská firma Hamé loni utržila 5,13 miliardy korun, ze kterých 44 procent tvořily potraviny vyvezené do zahraničí. Generální ředitel společnosti Martin Štrupl v rozhovoru pro deník E15 uvedl, že počítá s rostoucím významem exportu. Věří, že výrobky Hamé uspějí i v tak kulturně odlišných lokalitách, jako je Čína nebo Vietnam.

Na tržbách Hamé se ve velké míře podílí export. Počítáte s tím, že tržby za vývoz v budoucnu překročí tržby za domácí trh?

Pokud počítám i Slovensko a Rusko, tak ano. Jsme tomu velmi blízko.

Kdy by to mohlo být?

Je to otázka jedné zahraniční akvizice a jsme tam.

Čemu připisujete nárůst tržeb na Ukrajině, kde odbyt meziročně narostl o čtrnáct procent?

Na Ukrajině jsme klesli skoro na dno a teď rosteme z velmi malých čísel.

Proč věříte v úspěch v Číně, kde začínáte pronikat i do kamenných obchodů? Je to kulturně velmi odlišný trh...  

Čína je atraktivní v tom, že je tam velká část populace, která ráda kopíruje evropské trendy. Oni ani nechtějí čínskou etiketu, chtějí českou etiketu, aby bylo vidět, že se jedná o originální evropské zboží. Proto by to z hlediska více než miliardové populace mohlo být pro nás zajímavé.

Které další trhy máte rozjednané?

Jednáme o Vietnamu, Srbsku, Blízkém východu. Byly dohodnuty první exportní dodávky do několika velkých obchodních řetězců v Nigérii a také v Angole.

Jak hodnotíte spolupráci s Orklou, která vás převzala v roce 2016?  

Orkla je pro Hamé v historii první strategický partner. Je to producent FMCG (spotřební a netrvanlivé zboží - pozn. red.), je to skandinávská kultura. Navíc já jsem už před Hamé pracoval v norské firmě, takže pro mě je to relativně blízké.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video

Newslettery