Číňané chtějí na potravinách české etikety, říká šéf Hamé

Martin Štrupl, Hamé

Martin Štrupl, Hamé Zdroj: Anna Vacková, E15

Martin Štrupl, Hamé
Hamé
Hamé ilustrační fotky
Hamé ilustrační fotky
Hamé ilustrační fotky
12
Fotogalerie

Česká potravinářská firma Hamé loni utržila 5,13 miliardy korun, ze kterých 44 procent tvořily potraviny vyvezené do zahraničí. Generální ředitel společnosti Martin Štrupl v rozhovoru pro deník E15 uvedl, že počítá s rostoucím významem exportu. Věří, že výrobky Hamé uspějí i v tak kulturně odlišných lokalitách, jako je Čína nebo Vietnam.

Na tržbách Hamé se ve velké míře podílí export. Počítáte s tím, že tržby za vývoz v budoucnu překročí tržby za domácí trh?

Pokud počítám i Slovensko a Rusko, tak ano. Jsme tomu velmi blízko.

Kdy by to mohlo být?

Je to otázka jedné zahraniční akvizice a jsme tam.

Čemu připisujete nárůst tržeb na Ukrajině, kde odbyt meziročně narostl o čtrnáct procent?

Na Ukrajině jsme klesli skoro na dno a teď rosteme z velmi malých čísel.

Proč věříte v úspěch v Číně, kde začínáte pronikat i do kamenných obchodů? Je to kulturně velmi odlišný trh...  

Čína je atraktivní v tom, že je tam velká část populace, která ráda kopíruje evropské trendy. Oni ani nechtějí čínskou etiketu, chtějí českou etiketu, aby bylo vidět, že se jedná o originální evropské zboží. Proto by to z hlediska více než miliardové populace mohlo být pro nás zajímavé.

Které další trhy máte rozjednané?

Jednáme o Vietnamu, Srbsku, Blízkém východu. Byly dohodnuty první exportní dodávky do několika velkých obchodních řetězců v Nigérii a také v Angole.

Jak hodnotíte spolupráci s Orklou, která vás převzala v roce 2016?  

Orkla je pro Hamé v historii první strategický partner. Je to producent FMCG (spotřební a netrvanlivé zboží - pozn. red.), je to skandinávská kultura. Navíc já jsem už před Hamé pracoval v norské firmě, takže pro mě je to relativně blízké.