Footshop míří k miliardovému obratu. Plánuje expanzi v Bulharsku a v Německu | E15.cz

Footshop míří k miliardovému obratu. Plánuje expanzi v Bulharsku a v Německu

Patrik Borýsek

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn

Prodejce streetwearové módy Footshop má za sebou několik zajímavých novinek. Nedávno představil nové sofistikované logo, chystá další spolupráce se značkami po vzoru té poslední s Adidasem. Za rok 2019 se jeden z největších prodejců sneakers v Česku dostal v obratu přes 700 milionů korun. „Letos půjde o další zhruba třetinový nárůst,“ říká o své původně bakalářské práci zakladatel Footshopu Peter Hajduček.

Co si slibujete od nového loga? Dosud jste měli v logu motiv tenisky, nyní je jednodušší a poměrně originálně se v něm pracuje se změtí čar. Autoři ze studia Najbrt to vysvětlují odkazem na kořeny značky v kultuře graffiti, rapu.

To logo vyjadřuje naše platformní přemýšlení. Je to velmi otevřený systém, který zve umělce ke spolupráci s námi. I formou zásahu do našeho loga. Věřím, že vyjadřuje odvahu firmy pouštět se i do kontroverzních témat a stát si za svým názorem. A v neposlední řadě na míru vytvořený font s celou abecedou ukazuje dospívání firmy.

Jistým milníkem pro vaši značku mohla být exkluzivní spolupráce se značkou Adidas a model, který jste vyvinuli ve spolupráci s touto firmou. Počítáte s obdobnými spolupracemi i s dalšími značkami? 

Rozhodně. Momentálně pracujeme s americkou značkou, kterou zatím nemůžu jmenovat, na celé kolekci oblečení i tenisek. A další domlouváme. Tvořit a upravovat je pro nás stejně důležité jako prodávat. 

Jak dopadne pro Footshop rok 2019 účetně? Jak se vás dotkla nebo ještě dotkne koronavirová krize? 

Tento rok plánujeme i s chystanou akvizicí, o níž nyní více nemohu mluvit, přesáhnout konsolidované tržby ve výši jedné miliardy korun. Měl by to být zhruba 35procentní meziroční nárůst.

Koronavirová krize se samozřejmě do jisté míry dotkla i nás. Přesunuli jsme naše aktivity ještě víc do online světa, museli jsme bojovat se zavřenými obchody a neobešli jsme se ani bez rušení některých pozic. 

Působíte mimo Česko také v zahraničí. Plánujete se rozšiřovat tam? 

V současnosti máme pět prodejen ve čtyřech zemích. Dvě v Praze a po jedné v Bratislavě, Budapešti a Bukurešti. Na jaře 2021 plánujeme otevřít další v Bulharsku, v Sofii. Uvažujeme také o otevření obchodu v Německu. 

Vybrali jste přes 100 milionů korun od investičních fondů Enern a CrowdBerry, do čeho ty peníze šly? 

Postavili jsme za to kvalitní IT tým, otevřeli zmíněné kamenné obchody v zahraničí. Ty zdroje pomohly také v akvizici, která, jak jsem uvedl, je před dokončením. A máme i další plány. Pracujeme na vlastním digitálním projektu s názvem FlexDog. Půjde o samostatnou dceřinou firmu a značku s vlastním týmem a byznys modelem. Bude to globální digitální služba na vyhledávání nejzajímavějších kusů tenisek. Víc zatím neprozradíme.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video