Facebook jako součást prezidentských kampaní. Nejaktivnější je Fischer a Topolánek

Facebook

Facebook Zdroj: reuters

Michaela Trnková

Důležitou součástí kampaní prezidentských kandidátů je i jejich aktivita na sociálních sítích. Komunikace s veřejností skrze facebookové stránky může mít vliv na rozhodování voličů. Nejvíce fanoušků má na Facebooku Miloš Zeman a za ním následují Michal Horáček a Jiří Drahoš. Nejaktivnější v oblasti přidávání obsahu je Mirek Topolánek a Pavel Fischer. Nejrychleji roste počet facebookových příznivců kandidátovi Pavlu Fischerovi. 

Agentura Performics sledovala v nejaktivnějším období kandidatury facebookové stránky devíti českých prezidentských kandidátů (Miloš Zeman, Mirek Topolánek, Jiří Drahoš, Marek Hilšer, Michal Horáček, Pavel Fischer, Petr Hannig, Jiří Hynek a Vratislav Kulhánek).

Nejaktivnější v oblasti přidávání obsahu je Mirek Topolánek a Pavel Fischer. Ve sledovaném období nejrychleji rostl počet fanoušků kandidáta Pavla Fischera (o více než 4400), dále Michala Horáčka (téměř o 2500). Naopak Petr Hannig a Vratislav Kulhánek nemají příliš nových fanoušků. 

Absolutně nejvíce aktivní jsou fanoušci Pavla Fischera. Fanoušci Michala Horáčka a Mirka Topolánka jsou v těsném závěsu. Nejméně aktivní jsou fanoušci Petra Hanniga a Vratislava Kulhánka.