Německý diář Petra Fischera: Němci řeší nadbytek streamovacích služeb naráží | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

Německý diář Petra Fischera: Nadbytek streamovacích služeb naráží na své limity

Petr Fischer

Petr Fischer

Tak jako všude i v německém veřejném prostoru se diskutuje o krizi z nadbytku informací: o dezinformačních serverech, které by měly být regulovány stejně jako klasická média, probírá se dětská závislost na počítačových hrách, potřeba informačních filtrů důvěryhodných institucí, ale i škodlivost internetu pro mezilidské vztahy.

Pravidelný digitální detox se dostal na úroveň očišťovacích diet či detoxů po silvestru. Pročistit hlavu začíná být pro Němce stejně důležité jako pročistit tělo, a jak na to jinak než tím, že se odpojíte od sítě. Z průzkumů ale vyplývá, že něco takového je dnes stejně obtížné jako alkoholová či jiná dieta. Omezovat mysl je možná ještě těžší než omezovat tělesnou poživačnost a většina lidí to zvládne tak na hodinu dvě. Síťová nabídka je totiž stále pestřejší, zajímavější, a hlavně všudypřítomná.

A tak i Němci začínají řešit otázku, kolik online serverů a zábavních kanálů se dá vlastně denně sledovat. Netflix, HBO, Amazon, do toho nové aplikace německých televizí, to se všechno prostě stihnout nedá. V Německu sice není situace tak kritická jako v USA, kde se podle statistik v domácnosti užívá průměrně 2,6 streamovací služby, počet minut na streamu ale podle časopisu Spiegel letí prudce vzhůru. Kde se to zastaví?

Leyenová přišla se smělými klimatickými plány. Češi si připlatí desítky tisíc ročně, tvrdí analytik

Tak to němečtí marketéři vědí přesně. Z výzkumů jim vyplynulo, že ochota platit kvalitní TV či hudební stream končí na hranici 23 eur měsíčně, pak se lidé uchylují ke sdílení služeb nebo k jejich odmítání.

Všechno má své meze. I kvalitní zábava musí být dnes udržitelná. Ubavit se k smrti jistě pořád jde i v Německu, ale jen do 23 eur měsíčně. Pak šlus a zpátky ke klasice: televize a Hi-Fi soupravy v Německu vydrží asi ještě dlouho.

Německo v souvislostech: Autoprůmysl opouští po říjnovém boomu prodejů statistická skepse

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!