Internetoví prodejci Alibaba a JD.com vydělali přes 3 biliony | E15.cz
KoronaHelpdesk E15

Jak uspět v krizi

Probuzení čínských spotřebitelů? Internetoví prodejci Alibaba a JD.com vydělali přes 3 biliony

ČTK

Dva největší čínští internetoví prodejci Alibaba a JD.com vykázali během tamního nákupního svátku známého jako 618 rekordní tržby 136,51 miliardy dolarů (3,2 bilionu korun). Podle zpravodajského webu CNBC to může znamenat, že čínská spotřeba utlumená v důsledku koronavirové krize ožívá.

Nákupní svátek 618 získal své jméno podle data, kdy několikadenní akce vrcholí - 18. června. Vymyslela jej firma JD.com. Za druhým největším nákupním svátkem v Číně, takzvaným dnem nezadaných (Singles Day) vytvořeném po vzoru amerického Černého pátku (Black Friday), který připadá na 11. listopadu, stála konkurenční Alibaba. Dnes ale nabízejí v těchto dnech slevové akce obě společnosti.

JD.com uvedla, že během letošního svátku 618 dosáhly platební transakce objemu 269,2 miliardy jüanů (téměř 905 miliard korun). Loni to bylo jen 201,5 jüanů. Hodnota zboží prodaného na Alibabě se vyšplhala na 698,2 miliardy jüanů. To je více než dvojnásobek tržeb z loňského dne nezadaných, které činily 268,4 miliardy jüanů.

Rekordní údaje z letošního svátku 618 ukazují na oživení spotřebitelské poptávky v Číně, píše CNBC. Maloobchodní tržby se v květnu sice meziročně snížily o 2,8 procenta, ale internetový prodej 15,6 procenta přidal. A JD.com a Alibaba z přesunu zákazníků do on-linového prostoru těží. Akcie obou firem, které se obchodují i na americké burze, letos stoupají - Alibaba už přidala 5,4 procenta a JD.com dokonce 72,5 procenta.

Technologický gigant Tencent hodlá vybudovat vlastní město velikosti Monaka
Horká místa planety: Čína proti Indii, Turecko chce panovat regionu, KLDR nestojí o smír
Nová éra čínských mrakodrapů. Budou nižší, neokopírované a s prvky kulturního dědictví

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!