Škodovka má u českých zákazníků neotřesitelnou pozici

Škoda Kamiq

Škoda Kamiq Zdroj: ČTK

V loňském roce se věrnost značce aut u nás pohybovala lehce pod 30 procent. Vyplynulo to ze statistik AAA Auto. To bylo nejvíce ze čtyř zemí, kde působí tato firma. Nejvíce nevěrní vyzkoušeným značkám jsou Poláci. V této zemi si stejnou značku auta koupilo jen 14 procent zákazníků.

V České republice je stále nejžádanější značkou tuzemská Škoda. Skoro každý druhý zákazník, který dojel Škodovkou do AAA Auto, opět nasedl do stejné značky, i když novějšího typu. „Škodovka má u českých zákazníků v podstatě neotřesitelnou pozici. Lidé ji vnímají jako kvalitní a léty prověřenou značku a při pořízení novějšího vozu jsou velmi konzervativní,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA Auto.

Podobné to je i u našich slovenských sousedů. Tam si tuzemské vozy opětovně koupí každý třetí zákazník. V Polsku je to jiné. Škoda zaujímá až čtvrtou pozici co do obliby. Zlatou dostává jednoznačně Volkswagen. V Maďarsku zase fandí Suzuki. Tato značka jako jediná překonala hranici 30 procent, co se opětovné koupě týče.

Naopak největšími propadáky jsou Seat a Fiat. V naší republice by si opětovně tuto značku vybralo méně než 10 procent zákazníků. „V podstatě stejné výsledky jsme zaznamenali na Slovensku, kde se pod 10 procent pohybovala ještě značka Hyundai. V Maďarsku desetiprocentní hranici nepřekročily čtyři značky a v Polsku dokonce šest značek. V obou případech se většinově jednalo o auta francouzské a asijské provenience,“ uzavírá Vaněček.