Kraj chce dosáhnout toho, aby zpoždění projektu způsobené jeho vyřazením ze seznamu prioritních staveb nebylo tak velké. Požádá proto ministerstvo dopravy, aby prostřednictvím Ředitelství silnic a dálnic zadalo urychleně nové projednání EIA, tedy posouzení vlivu staveb na životní prostředí, na ministerstvu životního prostředí.
Petera zopakoval, že projekt je klíčovou stavbou jak pro střední Čechy, tak pro Prahu. Pokud bude vše postupovat hladce, může mít podle Peterova odhadu zpoždění jeden až 1,5 roku. V případě optimistického vývoje by mohla být stavba podle hejtmana zahájena v roce 2019.
Ministerstvo životního prostředí může EIA projednat do půl roku, uvedl Petera s odvoláním na informace od premiéra. „Ale to je ideální stav. Tím, že se to dostane k novému projednání, tak obce se budou moci znovu vyjadřovat k umístění této trasy,“ upozornil. Pokud by se objevil zádrhel, mohou přípravy podle hejtmana ještě trvat klidně i deset let. Kraj bude podle Petery trvat na poslední dohodnuté variantě, kterou považuje za kompromisní, a nechce připustit debaty o posunutí okruhu dál na území středních Čech.
Pražský okruh nesplnil podmínku, že pro stavbu už musí být vydáno územní rozhodnutí. Podle ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO) musel být projekt vyřazen ze seznamu prioritních staveb, přestože se česká strana ještě snažila v Bruselu o „výjimku výjimek“.