Liftago expanduje do dalších krajských měst, startuje v Plzni, Budějovicích a Ústí | E15.cz

Liftago expanduje do dalších krajských měst, startuje v Plzni, Budějovicích a Ústí

Liftago expanduje do dalších krajských měst, startuje v Plzni, Budějovicích a Ústí
Zakladatel alternativní taxislužby Liftago Ondřej Krátký
• 
ZDROJ: Anna Vacková, E15

Jiří Liebreich

Plzeň, České Budějovice a Ústí nad Labem. Tři města, ve kterých budou nově jezdit řidiči české alternativní taxi služby Liftago. Ta dosud působila v Praze, Brnu, Ostravě, Zlínu a Liberci, současná expanze vyšla firmu na jednotky milionů korun. V následujících týdnech Liftago navíc odstartuje provoz v dalších krajských městech, avizoval spolumajitel firmy Ondřej Krátký.

Liftago tak následuje konkurenční estonskou službu Taxify, která na konci července odstartovala provoz rovněž v Plzni a Českých Budějovicích, také ale v Ostravě a Olomouci. Využít k tomu mohla i peníze od skupiny investorů v čele s německou automobilkou Daimler, která do Taxify vložila téměř čtyři miliardy korun letos v květnu.

„Chceme vytvořit celonárodní síť nových taxíků, která bude napojena na různé typy dopravy, ať už jde o autobusy, vlaky, sdílená kola nebo letadla,” uvedl Krátký. V nově spuštěné trojici měst bude zpočátku jezdit minimálně dvacet až třicet licencovaných řidičů. Celkem jich pro Liftago jezdí 1500.

Naopak Uber sdružující zhruba dva tisíce řidičů vstup do dalších měst neplánuje. „Chceme se plně soustředit na Prahu,” uvedla Miroslava Jozová, mluvčí Uberu. Ten vykázal za minulý rok ztrátu sto miliard korun.

Finanční injekce pro Uber. Japonská Toyota do něj investuje půl miliardy dolarů

Trend rozvoje podobných služeb podle hlavního ekonoma Deloitte Davida Marka znamená, že se firmy na trhu etablují.

„Ukazuje to, že se sdílená ekonomika mění z prvotní fáze ověření koncepce ve fungující byznys. Ten se vždy vyplatí vyzkoušet v metropoli, ale po snížení nákladů je možné ho rozšířit do dalších měst,“ říká Marek.

Liftago v Česku funguje od roku 2012, celková investice do jeho provozu dosud činí sto milionů korun. Většina nákladů směřovala na rozvoj technologií. Podle databáze Prodata byla společnost do roku 2015 ztrátová.

Méně aut, více elektrokol a koloběžek. Uber zkouší novou strategii

Taxify míří z Prahy do krajů. Uber o jiná města zájem nemá

 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!