Nejvyšší dálniční most v Česku je z poloviny uzavřený. Dělníky během rekonstrukce trápí vedro

Rekonstrukce dálničního mostu u Velkého Meziříčí

Rekonstrukce dálničního mostu u Velkého Meziříčí Zdroj: ČTK

Rekonstrukce dálničního mostu u Velkého Meziříčí
Rekonstrukce dálničního mostu u Velkého Meziříčí
Rekonstrukce dálničního mostu u Velkého Meziříčí
Rekonstrukce dálničního mostu u Velkého Meziříčí
Rekonstrukce dálničního mostu u Velkého Meziříčí
38
Fotogalerie

V teplotách okolo 65 stupňů pracují dělníci, kteří zpevňují a rozšiřují dálniční most nad Velkým Meziříčím. Pracovnici se pohybují uvnitř mostního tělesa, navíc musí být oblečení do svářečských kombinéz. „Smlouva nám neumožňuje práce z důvodu veder přerušit. Takže to musíme přetrpět,“ uvedl k situaci mluvčí Metrostavu Vojtěch Kostiha.

Od dnešního rána je na sedmdesát dní zavřený jeden ze dvou souběžných mostů na 144. kilometru dálnice D1 nad Velkým Meziříčím. Provoz ve směru na Brno je převeden do protisměru, řidiče tak zbrzdí další výrazné omezení. „V současné době máme za sebou přípravné práce před samotným zavřením pravého mostu Vysočina. V rámci těchto prací jsme provedli odpálení starých vnitřních konzol pravého mostu, osadili jsme a provizorně připevnili dílce nových konzol,“ řekl před uzavírkou stavbyvedoucí Metrostavu Jiří Slava.

Během úplné uzavírky techniky a dělníky čeká nejdůležitější a nejnáročnější část prací. Budou přivařovat nové prvky konzol ke stávající konstrukci. Zároveň se svařováním nosné konstrukce proběhne i výměna ložisek mostu, osazení nových mostních závěrů, demolice a výstavba nových stropních desek obou opěr. Následně po přivaření nových konzol dojde k novému zaizolování mostovky a pokládce nové vrstvy vozovky.

„Uvnitř mostu jsou již rozmístěné prvky pro jeho zesílení a následné rozšíření o 75 centimetrů. Pilíře již také obklopují lešení a pracovní plošiny. „Z nich budeme provádět výměnu ložisek nosné konstrukce. Zároveň s přípravnými pracemi na nosné ocelové konstrukci běží i výstavba podpěrných skruží uvnitř opěr a příprava na demolici stropní desky opěr,“ doplnil Slava.

Celková hmotnost ocelových prvků nutných pro rozšíření a zesílení pravého mostu je 320 tun, a v současnosti jsou již veškeré prvky provizorně osazeny na mostě. Zatím se proinvestovalo padesát milionů a na pracech se podílí čtyřicet svářečů.

Most, který se na 144. kilometru D1 klene přes údolí řeky Oslavy, je nejvyšším dálničním mostem v Česku. Je dlouhý 425 metrů, vysoký 77,5 metru a široký 29,5 metru. Jde vlastně o dva souběžné ocelové mosty, jeden pro každý směr dálnice.

Prohlédněte si fotogalerii: