Letošní cíl: 79 milionů korun. Výrobce hodinek Prim chce zvýšit tržby o 40 procent

Kvalitní hodinky se nevyrábí jenom ve Švýcarsku

Kvalitní hodinky se nevyrábí jenom ve Švýcarsku Zdroj: Lukáš Malý, David Turecký, ELTON hodinářská

Číselníky Primek si od počátku zakládají na jednoduchosti
Všechny vyrobené součástky musí projít důkladnou kontrolou
Návrh designu limitované edice PRIM od AUFEER DESIGN
Práce studia AUFEER DESIGN na návrzích limitované edice PRIM HOLE IN ONE
Limitovaná edice hodinek PRIM
6
Fotogalerie

Společnost Elton hodinářská z Nového Města nad Metují, která vyrábí náramkové hodinky Prim, letos plánuje zvýšení tržeb o více než 40 procent na 79 milionů korun z loňských 55 milionů korun. Firma hodlá především zvýšit výrobu mechanických hodinek se strojkem vlastní výroby. „Mezi zákazníky je o ně největší zájem a jsou i základem naší produkce. Zatím se nám daří cíle naplňovat," uvedla ředitelka společnosti Renata Červenák Nývltová. 

Firma s 65 zaměstnanci letos plánuje výrobu asi 700 hodinek s vlastním mechanickým strojkem a dále asi 250 hodinek se švýcarským mechanickým strojkem a přibližně 1000 až 1200 kusů s bateriovým strojkem.

Významnou roli v odbytu firmy mají takzvané limitované či speciální edice hodinek, které se vedle designu vyznačují i technologickými či konstrukčními inovacemi. Letos by měly být nejméně čtyři. Zatím podnik dal na trh osmdesátikusovou edici hodinek Prim Orlík Titan v ceně 95 tisíc korun za kus. Inspirována byla modelem speciálních vojenských hodinek Orlík, který Novoměstští poprvé vyrobili v roce 1965. „Oficiálně jsme edici představili 18. května a během necelého týdne již měly všechny hodinky svého majitele,“ uvedla ředitelka.

Stále častěji se podle ní objevují zájemci, kteří berou koupi hodinek jako investici. „V první polovině roku jsme zaznamenali výrazný nárůst zájmu o hodinky z drahých kovů. Právě ty nejčastěji kupují zákazníci, pro které jsou hodinky jistou formou investice. Stejný zájem mezi investory a sběrateli je také o limitované edice,“ uvedla Červenák Nývltová. Dodala, že cena již vyprodaných edic postupně roste, u těch nejúspěšnějších jde až o nižší desítky procent.

Ani pandemie prodej hodinek nezastavila

Loni firmu zasáhlo kvůli epidemii koronaviru uzavření prodejen a musela se vyrovnat i s počáteční zdrženlivostí lidí utrácet. Přesto se podniku podle ředitelky podařilo udržet tržby na úrovni roku 2019, kdy činily přes 58 milionů korun. Společnost loni vykázala mírný zisk po předloňské ztrátě 3,67 milionu korun. Letos má Elton v plánu zisk na úrovni 0,4 milionu korun.

„Uzavření prodejen se projevilo především poklesem prodeje levnějších modelových řad. Naše mechanické hodinky a limitované edice výraznější pokles nepostihl. Posílili jsme přímou komunikaci a doslova šli za zákazníkem,“ uvedla Červenák Nývltová. U zákazníků se podle ní projevila loajalita k tradiční české značce a také úspěch limitovaných edic Prim Popular, Prim Masaryk, Sport 38 a speciální edice Orlík 2020. Společnosti se loni dařil i prodej hodinek z drahých kovů.

Kromě Elton hodinářské prodává hodinky značky Prim také společnost MPM-Quality z Frýdku-Místku. Obě firmy spolu o užívání ochranné známky Prim vedou u soudů a dalších institucí asi 25 sporů. Problém má původ v privatizaci v 90. letech, kdy byly ochranné známky Prim v držení podniku Chronotechna.

Hodinky Prim jsou nejen ozdobou, ale i investicí. Vstupte do nativu >>>