Největší výrobci autodílů míří na veletrh do Frankfurtu, ten nabídne i autoopravny budoucnosti

Ilustrační

Ilustrační Zdroj: AutoRevue

V Německu odstartuje jeden z nejvýznamnějších světových veletrhů automobilového průmyslu, čtyřdenní Automechanika Frankfurt. Na pětadvacátém ročníku akce začínající v úterý se znovu střetnou zástupci automobilek a dodavatelů jednotlivých autodílů.

Všechny vystavovatele, kterých se má letos zúčastnit přes pět tisíc, spojuje nutnost podřídit se nejnovějším technologickým trendům. Těm ve Frankfurtu dominují autoopravny budoucnosti využívající chytré roboty, 3D tiskárny nebo umělou inteligenci. Vedle toho chtějí pořadatelé upozornit na byznys s veterány.

„Opravy veteránů i mladších klasických vozů mohou dnešním dílnám přinést vysoké zisky, naším cílem je spojit pod jednou střechou nováčky i zaběhlé značky z celého světa. Tržní objem veteránů se pohybuje kolem čtyř set miliard korun,“ řekl Olaf Musshoff, ředitel veletrhu. Vystavovat specializované díly pro veterány zde budou například Volkswagen či Mazda.

Z Česka se veletrhu zúčastní největší tuzemský výrobce autodílů Brano Group nebo Brisk Tábor zhotovující zapalovací svíčky do motorů a senzory.

„Frankfurt je pro nás jeden z nejdůležitějších veletrhů. Letos pozorujeme rychlý nástup elektromobility, ta je pro nás velkou výzvou – vozy na elektrický pohon totiž využívají stále více snímačů, které také vyrábíme. Podobné je to u šíření hybridních motorů, jejichž výrobcům dodáváme zapalovací svíčky,“ uvedla Hana Kajnarová, obchodní ředitelka firmy Brisk. Loňské tržby výrobce dosáhly sedmi set milionů korun.

„Účast na veletrhu je pro nás velmi důležitá, protože zde můžeme získat nové zakázky a proto, že se zde setkáváme s partnery z celé Evropy a můžeme rozšířit spolupráci,“ doplnil Daniel Otáhal, obchodní ředitel Brano Group. Poslední zveřejněné tržby společnosti za rok 2016 dosáhly téměř čtyř miliard korun.

Pro český automobilový průmysl je upevňování vazeb se zahraničními společnostmi skrze veletrh důležité i proto, že přes osmdesát procent výrobků vyváží firmy do zahraničí. Nejčastěji právě do Německa, kam směřuje třetina výroby tuzemského autoprůmyslu. Celková hodnota loni exportovaného zboží členů Sdružení automobilového průmyslu dosáhla téměř bilionu korun. Vývoz členů sdružení tak tvořil více než pětinu celkového exportu Česka.