Finance a pozornost investorů nabízí startupům soutěž Vodafone Nápad roku
Do 16. května se startupy mohou přihlásit do dalšího, již 13. ročníku podnikatelské soutěže Vodafone Nápad roku. Získat je možné jak finance, tak i věcné ceny a šanci oslovit investory.
30 nejlepších startupů už bude známo 25. května a 10 finalistů pak 15. června. Vyhlášení vítězného projektu, který vybere odborná porota, je v plánu na 21. září. Vítěz získá 300 tisíc korun a spolu s druhým a třetím nejlepším projektem i další věcné ceny a služby v hodnotě 900 tisíc. Porota také mezi finalisty vybere projekty, které odmění týdenním pobytem v technologickém centru Huawei v Číně nebo na festivalu Bits & Pretzels v Mnichově.
„Třináctý ročník soutěže je důkazem, že Vodafone Nápad roku je akce, která mladým podnikatelům opravdu pomáhá. V dosavadních dvanácti ročnících jsme hodnotili 1 804 projektů, jejichž autoři získali cenné rady od zkušených podnikatelů a investorů. Mnozí navíc získali i ceny v hodnotě 11,5 milionu korun nebo významné investice. Celková výše přímo zprostředkovaných investic do projektů činí 213 milionů korun. To je o to působivější, že jde zpravidla o dosud neobjevené začínající projekty a mladé týmy,“ říká zakladatel soutěže Martin Kešner.
Vítězem loňského ročníku se staly chytré stélky do bot miomove. Z běžných běžeckých bot umí udělat osobního trenéra, který pomáhá zlepšovat techniku chůze a běhu. Miomove dokáže napravit držení těla a změnit špatné návyky, čímž mimo jiné předchází bolestem. „Výhru v soutěži považuji za jeden z našich největších dosavadních úspěchů, z neznámého startupu se díky soutěži a jejím organizátorům přes noc stal úspěšný projekt, který začal zajímat investory a veřejnost a přesně to jsme potřebovali,” říká Barbora Malaníková, zakladatelka a šéfka společnosti miomove.
Druhé místo obsadila služba Grason, která řeší problém s nedostatkem personálu v gastronomii tím, že skrze mobilní aplikaci propojuje spolehlivé restaurace a ověřené pracovníky se zájmem o krátkodobou brigádu. Kromě toho také pomáhá logistickým společnostem a zemědělcům efektivně pokrývat výkyvy v poptávce na trhu práce. Třetí příčku zaujala služba Feedyou, která automatizuje firemní procesy s pomocí chatbotů.
O tom, kdo vyhraje letos, rozhodne porota složená z podnikatelů, manažerů, investorů a zástupců médií. Již podesáté je titulárním partnerem soutěže společnost Vodafone: „Těší nás, že můžeme být znovu součástí Nápadu roku, a pomáhat tak mladým a podnikavým lidem na cestě k úspěšné firmě. S mnohými jsme spolupracovali i po skončení soutěže a byli u toho, jak se z některých startupů staly mezinárodně úspěšné firmy. Vodafone Nápad roku na tom má určitě kus zásluhy. Už se nemůžeme dočkat, jaké projekty představí letošní ročník,” říká Markéta Moreno, ředitelka pro značku a komunikaci Vodafonu.
O úspěchu projektu v soutěži nerozhoduje jenom nápad samotný, ale především jeho proveditelnost, kvalita zpracování a potenciál budoucího růstu. Pravidla soutěže a další informace lze najít na webových stránkách.
O Vodafone Nápad roku Soutěž hledá mladé a nadějné podnikatele v České republice a na Slovensku. Byla založena roku 2007, což z ní dělá nejstarší soutěž svého typu u nás. Za dvanáct let se přihlásilo 1804 projektů, z nichž mnoho se teď těší úspěchům na domácím i zahraničním trhu. Zúčastnit se mohou jakékoliv firmy mladší než dva roky. Titulárním partnerem soutěže je Vodafone. Hlavními partnery jsou J&T Banka, Kooperativa, Huawei. Partnery jsou Profinit, Microsoft, Peterka Partners, Stable.cz. Hlavní mediální partneři jsou Hospodářské noviny, týdeník Ekonom, CzechCrunch, Monitora. Soutěž dále podporují CzechInvest, IPR Praha, startup disrupt a xPORT VŠE. |