Finance a pozornost investorů nabízí startupům soutěž Vodafone Nápad roku

Loňský vítěz, společnost miomove v čele s Barborou Malaníkovou

Loňský vítěz, společnost miomove v čele s Barborou Malaníkovou Zdroj: Vodafone Nápad roku

Do 16. května se startupy mohou přihlásit do dalšího, již 13. ročníku podnikatelské soutěže Vodafone Nápad roku. Získat je možné jak finance, tak i věcné ceny a šanci oslovit investory.

30 nejlepších startupů už bude známo 25. května a 10 finalistů pak 15. června. Vyhlášení vítězného projektu, který vybere odborná porota, je v plánu na 21. září. Vítěz získá 300 tisíc korun a spolu s druhým a třetím nejlepším projektem i další věcné ceny a služby v hodnotě 900 tisíc. Porota také mezi finalisty vybere projekty, které odmění týdenním pobytem v technologickém centru Huawei v Číně nebo na festivalu Bits & Pretzels v Mnichově.

„Třináctý ročník soutěže je důkazem, že Vodafone Nápad roku je akce, která mladým podnikatelům opravdu pomáhá. V dosavadních dvanácti ročnících jsme hodnotili 1 804 projektů, jejichž autoři získali cenné rady od zkušených podnikatelů a investorů. Mnozí navíc získali i ceny v hodnotě 11,5 milionu korun nebo významné investice. Celková výše přímo zprostředkovaných investic do projektů činí 213 milionů korun. To je o to působivější, že jde zpravidla o dosud neobjevené začínající projekty a mladé týmy,“ říká zakladatel soutěže Martin Kešner.

Vítězem loňského ročníku se staly chytré stélky do bot miomove. Z běžných běžeckých bot umí udělat osobního trenéra, který pomáhá zlepšovat techniku chůze a běhu. Miomove dokáže napravit držení těla a změnit špatné návyky, čímž mimo jiné předchází bolestem. „Výhru v soutěži považuji za jeden z našich největších dosavadních úspěchů, z neznámého startupu se díky soutěži a jejím organizátorům přes noc stal úspěšný projekt, který začal zajímat investory a veřejnost a přesně to jsme potřebovali,” říká Barbora Malaníková, zakladatelka a šéfka společnosti miomove.

Druhé místo obsadila služba Grason, která řeší problém s nedostatkem personálu v gastronomii tím, že skrze mobilní aplikaci propojuje spolehlivé restaurace a ověřené pracovníky se zájmem o krátkodobou brigádu. Kromě toho také pomáhá logistickým společnostem a zemědělcům efektivně pokrývat výkyvy v poptávce na trhu práce. Třetí příčku zaujala služba Feedyou, která automatizuje firemní procesy s pomocí chatbotů.

O tom, kdo vyhraje letos, rozhodne porota složená z podnikatelů, manažerů, investorů a zástupců médií. Již podesáté je titulárním partnerem soutěže společnost Vodafone: „Těší nás, že můžeme být znovu součástí Nápadu roku, a pomáhat tak mladým a podnikavým lidem na cestě k úspěšné firmě. S mnohými jsme spolupracovali i po skončení soutěže a byli u toho, jak se z některých startupů staly mezinárodně úspěšné firmy. Vodafone Nápad roku na tom má určitě kus zásluhy. Už se nemůžeme dočkat, jaké projekty představí letošní ročník,” říká Markéta Moreno, ředitelka pro značku a komunikaci Vodafonu.

O úspěchu projektu v soutěži nerozhoduje jenom nápad samotný, ale především jeho proveditelnost, kvalita zpracování a potenciál budoucího růstu. Pravidla soutěže a další informace lze najít na webových stránkách.

O Vodafone Nápad roku

Soutěž hledá mladé a nadějné podnikatele v České republice a na Slovensku. Byla založena roku 2007, což z ní dělá nejstarší soutěž svého typu u nás. Za dvanáct let se přihlásilo 1804 projektů, z nichž mnoho se teď těší úspěchům na domácím i zahraničním trhu. Zúčastnit se mohou jakékoliv firmy mladší než dva roky. Titulárním partnerem soutěže je Vodafone. Hlavními partnery jsou J&T Banka, Kooperativa, Huawei. Partnery jsou Profinit, Microsoft, Peterka Partners, Stable.cz. Hlavní mediální partneři jsou Hospodářské noviny, týdeník Ekonom, CzechCrunch, Monitora. Soutěž dále podporují CzechInvest, IPR Praha, startup disrupt a xPORT VŠE.