Facebook propadl v žebříčku amerického pracovního portálu
Rok 2018 byl pro Facebook značně turbulentním, což se projevilo i v rámci jeho hodnocení jako zaměstnavatele. Z čela výročního žebříčku “nejlepších míst pro práci” pracovního portálu Glassdoor spadl technologický gigant na sedmou příčku. Zaměstnanci firmy totiž výrazně snížili hodnocení své spokojenosti.
Mezinárodní pracovní portál Glassdoor ve svém žebříčku posuzuje zaměstnavatele v osmi kategoriích, mezi které patří mimo jiné rovnováha mezi pracovním a soukromým životem či pracovní benefity. Celkové hodnocení Facebooku pak letos v rámci pětistupňové stupnice spadlo o jednu desetinu, z úrovně 4,6 na 4,5. Přímo spokojenost zaměstnanců se svým chlebodárcem se pak propadla výrazně - z cifry 4,6 v prvním čtvrtletí tohoto roku na 4,3 v posledním čtvrtletí.
Nově uvolněnou první příčku žebříčku pak obsadila konzultantská firma Bain & Company. Facebook přitom našel svého přemožitele i přímo ve svém oboru - na druhém místě skončila technologická Zoom Video Communications.
Na šestém místě, tedy ještě před Facebookem, se umístila profesní sociální síť LinkedIn. Google, který si oproti loňsku také pohoršil, je pak osmý. Apple si naopak polepšil, když se posunul z 84. na 71. místo žebříčku, Microsoft poskočil o pět míst na 34. místo. Amazon se v žebříčku neumístil.
Ztráta korunky dopadá na Facebook ve chvíli, kdy firma čelí značné kritice veřejnosti za to, jak zachází s osobními údaji svých uživatelů i za údajnou neschopnost poradit si s dezinformacemi, které se na jeho platformě šíří. Facebook se tak z firmy, ve které by chtěl pracovat každý, pomalu stává firmou, jejíž zaměstnanci začínají uvažovat o odchodu.
Server CNBC například cituje šest různých bývalých zaměstnanců Facebooku, kteří se shodují na tom, že jim jejich bývalí kolegové čím dál častěji píší o radu, jak firmu opustit. Podle nich se současní zaměstnanci začínají poohlížet jinde zejména kvůli padajícím akciím, pokračujícím skandálům a zvyšující se byrokracií, která technologické firmy postihuje.
“Zaměstnanci Facebooku mluví o tom, že ta 'move fast' kultura, kterou firma propaguje, je někdy až příliš rychlá,” říká komunitní expert portálu Glassdoor Scott Dobroski s odkazem na někdejší motto společnosti “Move fast and break things”, které se zakladatel Mark Zuckerberg později pokoušel zmírnit. Jenže asi ne dostatečně.
Dobroski také poukázal na fakt, že Facebooku hodnocení pokleslo poprvé od roku 2015. Dotazovaní zaměstnanci by prý pak většinou uvítali košatější strukturu společnosti i větší transparentnost ze strany vedení. "Není to velké překvapení vzhledem k tomu, co se teď s Facebookem děje,” uzavírá Dobroski.