Manažerské rady šéfa Netflixu, díl druhý: Buďte radikálně otevření i za cenu hrozby vězením
Druhý díl minisérie o firemní kultuře Netflixu. Šéf této streamovací služby Reed Hastings zve v nové knize No Rules Rules čtenáře do své manažerské kuchyně, která z Netflixu učinila jednu z nejúspěšnějších společností světa. V tomto díle se dozvíte, jak politika otevřené zpětné vazby pomáhá rušit pravidla, která zprvu působí nezrušitelně.
Když máte ty nejlepší zaměstnance a zbavíte se i těch sice dobrých pracantů, kteří však negativistickým či příliš cynickým přístupem strhávají tým špatným směrem, můžete přistoupit k další fázi, k nastolení firemní kultury připomínající tu netflixovou. Ve své knize No Rules Rules, která vyšla v září a E15 Premium z ní svým předplatitelům vybírá nejdůležitější principy, vyzdvihuje šéf Netflixu politiku otevřenosti (v originále se používá termín „candor“).
První ze série článků na téma šéfování Netflixu najdete zde:
Princip tu je poměrně jednoduchý: čím více otevřenosti, tím lepší prostředí, ale tím také vyšší míra znalostí jednotlivých členů týmu. Ti poté nepotřebují tolik restrikcí a pravidel a mohou mít více svobody. A také zodpovědnosti.
Zpětná vazba je vším
V Netflixu funguje celá řada neformálních, avšak také formalizovaných postupů, jak naplnění principu otevřenosti dosahovat. Tím nejdůležitějším je zpětná vazba, která je takřka permanentní a všudypřítomná.
„Náš první finanční ředitel Barry byl skvělým lídrem, měl jasnou vizi, ale také byl poněkud náladový. Jednou kvůli jeho náladovosti za mnou přišla tehdejší šéfka marketingu Leslie. Vyslechl jsem ji a poprosil ji, ať to řekne přímo jemu. Leslie byla skvělou osobou, s Barrym promluvila daleko lépe,
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!