Babiš: Omezením činnosti asi třicítky finančních úřadů ušetří stát až 680 milionů

Finanční úřad

Finanční úřad Zdroj: Profimedia

Nová generální ředitelka Finanční správy Tatjana Richterová chce změnit pověst úřadu. V rozhovoru pro Blesk Zprávy kritizoval svého předchůdce za kontrolu novomanželů i zajišťovací příkazy
Finanční úřad
Ilustrační foto
Nová generální ředitelka Finanční správy Tatjana Richterová chce změnit pověst úřadu. V rozhovoru pro Blesk Zprávy kritizoval svého předchůdce za kontrolu novomanželů i zajišťovací příkazy
Nová generální ředitelka Finanční správy Tatjana Richterová chce změnit pověst úřadu. V rozhovoru pro Blesk Zprávy kritizoval svého předchůdce za kontrolu novomanželů i zajišťovací příkazy
6 Fotogalerie
ČTK

Na plánovaném omezení činnosti 33 poboček finančních úřadů ušetří stát v dlouhodobé perspektivě 680 milionů korun. Po jednání s předsedou Svazu měst a obcí Františkem Luklem to uvedl premiér Andrej Babiš (ANO). Obce dostaly na schůzce, které se účastnila i generální ředitelka Finanční správy Tatjana Richterová, slib, že i po omezení provozu bude na těchto úřadech zachována možnost konzultací. „Nepůjde jen o podatelny,“ uvedl Lukl, jehož svaz omezení kritizuje kvůli dopadu na život v malých obcích.

Finanční správa nedávno oznámila, že v prvním pololetí příštího roku omezí činnost 33 finančních úřadů. Úřady budou služby poskytovat v úřední dny pondělí a středa, tedy minimálně dva dny v týdnu, a budou je zajišťovat alespoň dva pracovníci správy.

Změny v činnosti úřadů souvisí s plánem snížit počet pracovníků a provozních nákladů finanční správy a snahou státu převést správu daní do digitalizovaných služeb. „Všichni chceme digitalizovat, tedy cíl je, aby občané, živnostníci a firmy chodili minimálně na úřady,“ uvedl Babiš. Dodal, že daňový portál by měl začít fungovat v prosinci příštího roku.

Zástupci obcí a samospráv změny kritizují s tím, že plánované kroky omezí služby v regionech a navíc se tím centralizuje státní správa. Podle finanční správy rozsah služeb pro občany zůstane stejný.

Finanční správa má nyní 201 územních pracovišť. Z toho 23 územních pracovišť již od června 2016 funguje v režimu 2+2, tedy dva dny v týdnu v nich působí dva úředníci.

Volby do Poslanecké sněmovny ČR 2025

V roce 2025 se v ČR konají volby do Poslanecké sněmovny. Aktuální volební průzkumy, termín a čas voleb, strany, kandidáty, postup ve volební místnosti a volební systém ČR pro parlamentní volby 2025 shrnují následující články:

Termín, strany, kandidáti a systém Volební průzkumy Voličský průkaz Jak volit? Volby ze zahraničí Volební místnosti Kroužkování a preferenční hlasy Volební lístky Volební komise