Biatlonistka Koukalová si pohoršila, za zimu vydělala 5,7 milionu korun

Gabriela Koukalová se chlubí svou stříbrnou medailí ze stíhačky v Oslu

Gabriela Koukalová se chlubí svou stříbrnou medailí ze stíhačky v Oslu Zdroj: Petr Slavík/Český biatlon

Gabriela Koukalová v připravované kampani pro značku Hamé od agentury Peppermint
Gabriela Koukalová v připravované kampani pro značku Hamé od agentury Peppermint
Gabriela Koukalová v připravované kampani pro značku Hamé od agentury Peppermint
Jak si vedli čeští biatlonisté v právě skončené sezoně?
České duo Vítková a Koukalová na střelnici v Oslu
9
Fotogalerie

Biatlonistka Gabriela Koukalová vydělala na odměnách od Mezinárodní biatlonové unie (IBU) a od Českého svazu biatlonu, který ocenil výkony na mistrovství světa, ve skončené sezoně celkem přes 5,7 milionu korun před zdaněním. Stejně jako loni tak z českých zimních sportovců vydělala nejvíce.

Ve srovnání s předchozí sezonou má letos Koukalová o 600 tisíc korun méně. Rozdíl dělá skutečnost, že loni celkově SP vyhrála a nyní byla druhá. V minulé zimě jezdila častěji jako vedoucí žena pořadí se žlutým a červeným startovním číslem, za což mají závodníci rovněž prémie od IBU.

Za výkony ve Světovém poháru, do kterého se počítá i mistrovství světa, Koukalová získala přes 200 tisíc eur. Od českého svazu dostane navíc za vystoupení na šampionátu v Hochfilzenu 378.750 korun, ale částka nejspíše bude zdvojnásobena od svazových sponzorů a osobních reklamních partnerů biatlonistky.

"Její popularita už letí do kosmických výšin, je to megahvězda napříč obory. V rámci českého reklamního trhu patří k těm nejlépe placeným," řekl už na mistrovství světa Jiří Hamza, šéf českého biatlonu, který je zároveň manažerem Koukalové.

Sedmadvacetiletá hvězda má za sebou sezonu korunovanou titulem mistryně světa ve sprintu a ziskem dvou malých glóbů za sprint a hromadné závody. Jejich zisk podle marketingových expertů reklamní potenciál Koukalové příliš neovlivní, protože ten je už na české poměry dosti vysoký.

Část příjmů z reklamy má přes Český biatlonový svaz a část inkasuje spolu se svým manželem badmintonistou Petrem Koukalem v rámci unikátních osobnostních práv na pár. Ročně si tak v současnosti podle marketingového ředitele České sportovní Jiřího Mazánka může přijít na přibližně pět milionů korun.