Brněnské veletrhy křísí oblíbený Autosalon. Zlevnily pronájem

Autosalon Brno

Autosalon Brno Zdroj: CC BY-SA 3.0: Pavel Sevela, Wikimedia

Veletrhy Brno se příští rok pokusí obnovit oblíbenou výstavu Autosalon. Snížily proto ceny za pronájem a rozšířily nabídku. Jasno o potenciálních vystavovatelích chtějí mít do listopadu. Pokud se jich nepřihlásí dost, veletrh organizovat nebudou. Letos se výstava nekonala právě kvůli nezájmu ze strany automobilek.

„Nechceme se znovu dostat do stejné situace. Do podzimu chceme mít jasno, zda budeme Autosalon pořádat,“ uvedl obchodní šéf Veletrhů Brno Norbert Schmidt. Jasný příslib zatím ale od jednotlivých značek nemají. Zájem předběžně projevila například Škoda Auto a další značky koncernu Volkswagen.

Veletrhy chtějí autosalon prezentovat jako středoevropskou výstavu. Jeho termín vrátily na přelom května a června. V rámci pětidenní akce by se měly na 60 tisících metrech čtverečních výstavních ploch prezentovat zastoupení jednotlivých značek a nikoli lokální prodejci.

Vedle osobních aut se mají představit i užitkové a nákladní vozy a autobusy. Náklady na jednu expozici se podle Schmidta snížily z desítek milionů na dva až tři miliony korun. Návštěvnost by se podle představ organizátora měla pohybovat nad 100 tisíc lidí.

Jízdy na automotodromu

Akci mají doplnit testovací jízdy na brněnském automotodromu, dráha pro testování terénních SUV přímo na výstavišti nebo nabídka jednoročních a předváděcích aut přímo od automobilek.

Součástí veletrhu mají být i přednášky odborníků nebo prezentace nových technologií. Organizátoři zkoušejí do akce zakomponovat i vyhlášení soutěže Auto roku, podobně jako je tomu na evropské úrovni v Ženevě.

Autosalon patříval k nejoblíbenějším veletržním akcím. V roce 1987 se na něj přišlo podívat na premiéru Škody Favorit 600 tisíc lidí. Ročník 2013 navštívilo 80 tisíc lidí, ale odborníci jej prý nehodnotili jako povedený. To uznává i vedení Veletrhů.