Lidé nechtějí jezdit do velkých měst, preferují chaty, říká Vítek z Amazing Places

Václav Vítek

Václav Vítek Zdroj: Ondrej Tylcer

Václav Vítek
2
Fotogalerie

Firma Amazing Places, která nabízí unikátní pobyty hlavně po České republice zaznamenala slabý zájem o pobyty ve městech. Kontinuálně s tím se ale zvýšila poptávka po chatách a roubenkách. „Je tam určitý aspekt dodržování opatření,“ říká ředitel pro marketing Amazing Places Václav Vítek, který v září vystoupí na  E-commerce Summitu pořádaném deníkem E15.

Jak byste zatím zhodnotil vývoj letní sezony a co očekáváte od té zimní?

Letní sezona v Česku je podobně silná jako minulý rok, ale cítíme tam jisté oslabení. V procentech se to teď v polovině léta jen těžko odhaduje, ale myslím že to bude někde okolo 10–15 procent nižší než minulý rok. A co se týče zimní sezony, tak můžeme říct, že zájem je velký, ale stále cítíme nějakou zdrženlivost v rozhodovacím procesu zákazníků. Je to proto, že se ještě neví, jakým způsobem se bude buď rozvolňovat, nebo zpřísňovat od září dál, ale vzhledem k tomu, že minulá zimní sezona prakticky nebyla, si osobně myslíme, že „hlad“ po zimní dovolené bude velký, a pokud se rozvolní, tak očekáváme masivní „last minute zájem“.

Jak vaši nabídku ovlivnila covidová krize?

Zásadní změnou je slabý zájem o větší města, kde máme především kapacity hotelové, naopak je ale ohromný zájem o chalupy, roubenky a tradičně už několik let o glamping (kempování v přírodě s přednostmi hotelu), o to je zájem především proto, že si zarezervujete místo, které je jenom pro vás, takže je tam určitý aspekt hygieny a dodržování opatření. 

Také sledujeme narůstající kvalitu míst jako takových, různé rekonstrukce, které proběhly za poslední dva roky i díky stavebnímu „boomu“, se projevily právě i v krátkodobých pronájmech chalup a roubenek. 

INTERNATIONAL E-COMMERCE SUMMIT 2021: Bednář, Součková, Braverman a další. Zjistěte víc >>>

V Česku je aktuálně enormní poptávka po chalupách a chatách. Jak to ovlivnilo váš byznys v této oblasti, jakým způsobem se to chystáte využít?

My chceme tohoto trendu využít především tak, že budeme nabízet kvalitnější a kvalitnější produkty. Kolem nás je samozřejmě spousta portálů, které nabízejí tento typ ubytování, třeba eChalupy.cz, my ale chceme nabízet stále to „unikátní“. Ať už na unikátních místech, nebo v architektonicky zajímavých stavbách. Nicméně to chceme dělat napříč všemi kategoriemi ubytování, které nabízíme, nechceme trend chalup teď příliš „pushovat“ a zapomínat na ostatní kategorie. Naše cílová skupina uživatelů má ráda variabilitu v naší nabídce, proto chceme vylepšovat nabídku ve všech kategoriích.

Dalo by se říct, že vám čeští turisté nahrazují zahraniční klientelu, které je momentálně v Česku poskrovnu?

Určitě ano, samozřejmě že se nedostaneme ani blízko číslům, která jsme měli před pandemií, na druhou stranu co vnímáme od našich partnerů, je fakt, že český turista se nebojí zaplatil za luxusní víkendovou dovolenou i částku v řádu několika desítek tisíc korun, což dřív nebylo příliš časté, protože tyto peníze se vyvážely do zahraničí. Máme tak pocit, že tím český turista „supluje“ toho luxusnějšího zahraničního turistu, což je ve finále, i přes všechno negativní, co s sebou covid přinesl, skvělá zpráva, protože se začne vytvářet loajální český turista, a jeho peníze tím pádem zůstanou v Česku. 

Na čem aktuálně pracujete?

My aktuálně dokončujeme nový web s vlastním rezervačním systémem, který dovolí uživatelům zarezervovat si místo, které si vyberou přímo u nás.

Zároveň dokončujeme spojení se společností Place Hunter, což je skvělá aplikace, která pomáhá najít zajímavé buď přírodní, nebo architektonické skvosty. Spojení s touto aplikací má přinést to, že si spojíte výlet i s nějakým unikátním ubytováním. 

O vlivu pandemie na cestovní ruch a o fenoménu glampingu hovořil na E-Commerce Summitu Petr Kotík, šéf portálu Amazing Places. Podívejte se na celé video >>>