Lidovci sázejí na slunečnici a heslo Dáme zemi do pořádku

Pavel Bělobrádek

Pavel Bělobrádek Zdroj: E15 Robert Zlatohlavek

KDU-ČSL zahájí v pondělí billboardovou kampaň. Na 200 billboardech bude kromě předsedy Pavla Bělobrádka a europoslankyně Zuzany Roithové motiv slunečnice a heslo Dáme zemi do pořádku. Podle místopředsedy strany Mariana Jurečky bude kampaň pozitivní a nebude se vymezovat vůči jiným stranám. Slunečnice má být podle něj symbolem naděje.

Na reklamních plochách lidovci vystaví tvář prezidentské kandidátky Roithové, i když do sněmovních voleb nebude kandidovat. Podle Bělobrádka tím strana chce ukázat, že má kontinuitu a navazuje na své úspěšné zástupce.

Na billboardy dají lidovci podle svého místopředsedy přes dva miliony korun, zaměřit se ale chtějí i na jiné formy oslovení voličů. „Nechystáme velké mítinky,“ řekl Jurečka. Kandidáti a podporovatelé strany budou lidem brzy ráno po cestě do práce nabízet koblihy nebo produkty regionálních výrobců. Podle Bělobrádka bude strana aktivní také na internetu a sociálních sítích.

KDU-ČSL zahajuje kampaňKDU-ČSL zahajuje kampaň | KDU-CSL

Lídry kandidátek chce strana představit příští týden, kolem poloviny září pak zveřejní volební program. Kandidátní listiny chtějí sice lidovci otevřít i nezávislým osobnostem a lidem z jiných stran, nepočítají ale s tím, že by za ně kandidovali známí sportovci či umělci.

Za úspěch by lidovci, kteří v minulých sněmovních volbách neuspěli, považovali překonání pětiprocentní hranice potřebné pro návrat do Sněmovny.