Praha připraví studii nového Rohanského mostu. Mají se na něj vejít tramvaje, auta i cyklisté | E15.cz

Praha připraví studii nového Rohanského mostu. Mají se na něj vejít tramvaje, auta i cyklisté

ČTK

Praha začne připravovat studii stavby Rohanského mostu mezi Karlínem a Holešovicemi. Hotova by měla být do 31. května příštího roku a vytvoří ji Institut plánování a rozvoje (IPR) společně s magistrátními úředníky. Rozhodli o tom radní hlavního města. Nový 382 metrů dlouhý a 23 metrů široký Rohanský most by spojoval Jateční ulici v Holešovicích s Rohanským nábřežím a Urxovou ulicí v Karlíně. Určen bude pro tramvaje, automobily, cyklisty a chodce. Zatím nejnovějším mostem v hlavním městě je Trojský most, který byl otevřen v roce 2014.

O výstavbě mostu mezi Holešovicemi a Karlínem se začalo intenzivněji mluvit poté, co musel být letos v lednu kvůli havarijnímu stavu pro veškerou dopravu uzavřen Libeňský most. Most musel být podložen a teprve potom se na něj vrátila doprava. Podle původního záměru měl být nový most výše proti proudu v ose ulice Komunardů.

Rohanský most je navržen se zakřiveným půdorysem a skládá se ze dvou protisměrných oblouků. Podle materiálu, který vytvořil IPR, po něm budou jezdit tramvaje, bude mít dvě jednoproudé komunikace, dvě cyklostezky a chodníky. Tramvajový pás by byl široký osm metrů. Jízdní pruhy pro auta by měly šířku 3,5 metru a pro cyklisty 1,5 metru. Chodníky by měly v každém směru šířku 2,25 metru. Most by měl sedm polí s rozpětím od 40 do 90 metrů a umístěn by byl 17 metrů nad hladinou Vltavy.

Jak by nový most vypadal a kolik by stál, zatím není jasné. Stejně tak, kdy by jej město mohlo začít stavět. Most je sice zakreslen v připravovaném Metropolitním plánu, avšak v tom nyní platném chybí. Praha by proto plán musela co nejrychleji změnit.

Praha nechá zkontrolovat lanový most na Jižní spojce. Jeho konstrukce se kroutí

Vedle studie bude vytvořen také 3D model mostu, který město využije při diskusi s radnicemi Prahy 7 a 8 a s obyvateli. Podle náměstka primátorky Petra Dolínka (ČSSD) prosazuje Praha 8 původní záměr, kdy by most byl postaven v ose holešovické ulice Komunardů. Praha 7 má zase výhrady proti jeho vyústění do Jateční ulice. „Kdyby byl v ose Komunardů, znamenalo by to kvůli dodržení požadavku Povodí Vltavy na minimální výšku mostu vytvoření vysokých nájezdových ramp. Vedení z Jateční ulice umožňuje výstavbu plynulého nájezdu,“ řekl Dolínek.

Problémy se stavem mostů má Praha dlouhodobě. Na začátku loňského prosince se zřítila lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou. Při nehodě byli zraněni čtyři lidé. Praha aktuálně řeší také opravu Hlávkova mostu, jehož stav začali zkoumat odborníci z ČVUT. Ve špatném stavu je mimo jiné Palackého most a chystá se oprava Barrandovského mostu.

Praha plánuje nový most mezi Karlínem a Holešovicemi. Má být 382 metrů dlouhý

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!