Praha připraví studii nového Rohanského mostu. Mají se na něj vejít tramvaje, auta i cyklisté

Libeňský most

Libeňský most Zdroj: profimedia

Karlín s Holešovicemi v pozadí
2
Fotogalerie

Praha začne připravovat studii stavby Rohanského mostu mezi Karlínem a Holešovicemi. Hotova by měla být do 31. května příštího roku a vytvoří ji Institut plánování a rozvoje (IPR) společně s magistrátními úředníky. Rozhodli o tom radní hlavního města. Nový 382 metrů dlouhý a 23 metrů široký Rohanský most by spojoval Jateční ulici v Holešovicích s Rohanským nábřežím a Urxovou ulicí v Karlíně. Určen bude pro tramvaje, automobily, cyklisty a chodce. Zatím nejnovějším mostem v hlavním městě je Trojský most, který byl otevřen v roce 2014.

O výstavbě mostu mezi Holešovicemi a Karlínem se začalo intenzivněji mluvit poté, co musel být letos v lednu kvůli havarijnímu stavu pro veškerou dopravu uzavřen Libeňský most. Most musel být podložen a teprve potom se na něj vrátila doprava. Podle původního záměru měl být nový most výše proti proudu v ose ulice Komunardů.

Rohanský most je navržen se zakřiveným půdorysem a skládá se ze dvou protisměrných oblouků. Podle materiálu, který vytvořil IPR, po něm budou jezdit tramvaje, bude mít dvě jednoproudé komunikace, dvě cyklostezky a chodníky. Tramvajový pás by byl široký osm metrů. Jízdní pruhy pro auta by měly šířku 3,5 metru a pro cyklisty 1,5 metru. Chodníky by měly v každém směru šířku 2,25 metru. Most by měl sedm polí s rozpětím od 40 do 90 metrů a umístěn by byl 17 metrů nad hladinou Vltavy.

Jak by nový most vypadal a kolik by stál, zatím není jasné. Stejně tak, kdy by jej město mohlo začít stavět. Most je sice zakreslen v připravovaném Metropolitním plánu, avšak v tom nyní platném chybí. Praha by proto plán musela co nejrychleji změnit.

Vedle studie bude vytvořen také 3D model mostu, který město využije při diskusi s radnicemi Prahy 7 a 8 a s obyvateli. Podle náměstka primátorky Petra Dolínka (ČSSD) prosazuje Praha 8 původní záměr, kdy by most byl postaven v ose holešovické ulice Komunardů. Praha 7 má zase výhrady proti jeho vyústění do Jateční ulice. „Kdyby byl v ose Komunardů, znamenalo by to kvůli dodržení požadavku Povodí Vltavy na minimální výšku mostu vytvoření vysokých nájezdových ramp. Vedení z Jateční ulice umožňuje výstavbu plynulého nájezdu,“ řekl Dolínek.

Problémy se stavem mostů má Praha dlouhodobě. Na začátku loňského prosince se zřítila lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou. Při nehodě byli zraněni čtyři lidé. Praha aktuálně řeší také opravu Hlávkova mostu, jehož stav začali zkoumat odborníci z ČVUT. Ve špatném stavu je mimo jiné Palackého most a chystá se oprava Barrandovského mostu.