Tunel Blanka potřebuje nového správce, Praha mu zaplatí 600 milionů korun

Jak vysvětlit řidičům, že tenhle obrázek bude ve spojení s tunelem Blanka znamenat ještě dlouho naprosté sci-fi?

Jak vysvětlit řidičům, že tenhle obrázek bude ve spojení s tunelem Blanka znamenat ještě dlouho naprosté sci-fi? Zdroj: Repro Strategie (Martin Pinkas)

Tunelový komplex Blanka
Tunel Blanka (ilustrační foto)
Tunel Blanka
Poničené kabely v tunelu Blanka
Kabely v tunelu Blanka
13
Fotogalerie

Praha hledá nového správce tunelového kompletu Blanka po skončení aktuální smlouvy s firmou Satra. Za provoz a údržbu tunelů nabízí za pět let přibližně 600 milionů korun bez DPH. Konečná cena vzejde z veřejné zakázky, vypsané Technickou správou komunikací (TSK), která jako městská firma silnice a tunely obhospodařuje. V současné době stojí provoz komplexu asi 20 milionů měsíčně.

"Jedná se o zajištění provozních kontrol, čištění a údržby stavebních konstrukcí a technologického vybavení tunelů, a to včetně dodávky nezbytných revizí," píše se v oznámení zakázky.

Firma by měla zajišťovat pravidelné čištění a údržbu chodeb, rozvodny, kanálů a dalších prostor tunelu s výjimkou dopravní části, drobné opravy a udržovací práce a předepsané revize. Na starosti bude mít také řídící systém tunelu.

Tunel Blanka byl otevřený v září 2015 a za první rok jím projelo na 30 milionů automobilů. Náklady na kontroverzní stavbu byly 43 miliard korun, plány byly o 10 milionů korun nižší. Náklady na provoz bez energií jsou 16 milionů korun měsíčně, dalších 50 milionů korun ročně stojí energie. Tunel je zatím ve zkušebním provozu, náklady po jeho ukončení mají klesnout.