Uber chce ještě víc stlačit ceny, v Praze má vozit pasažéry ve skupinách a výhodněji

Uber

Uber Zdroj: reuters

Uber, ilustrační foto
Uber
Uber, ilustrační foto
4
Fotogalerie

Služba UberPool má být dostupná i v hlavním městě. Firma momentálně sbírá a vyhodnocuje data, jejichž pomocí by dokázala určovat společnou trasu pro více pasažérů.

Uber se v Praze může stát cenově ještě atraktivnějším způsobem přepravy, v české metropoli chce totiž nabízet službu UberPool. Ta umožňuje „nabrat“ najednou více lidí, kteří míří podobným směrem. O náklady na jízdu se pak adekvátním způsobem podělí. Optimální trasu, jež co nejvíce vyhovuje požadavkům jednotlivých cestujících, určuje sama aplikace.

Právě ve fázi sběru a vyhodnocování potřebných datových podkladů se nyní tuzemská pobočka Uberu nachází. „UberPool momentálně dobře funguje ve velkých městech jako Paříž či Londýn. Ke smysluplnému působení služby je potřeba dostatečně velkého objemu jízd – tak, aby je šlo párovat. Momentálně tedy sbíráme a dále analyzujeme potřebná data, nicméně Prahu považujeme za další vhodnou lokalitu,“ uvedl na dotaz deníku E15 ředitel Uberu pro Českou a Slovenskou republiku Tomáš Peťovský.

Video: Brno zakázalo Uber

Termín, kdy UberPool sveze první pražské cestující, nicméně neuvedl. Budoucímu rozšíření UberPool do Prahy ovšem nahrává rostoucí popularita stávajících služeb Uberu. Firma uvádí, že v metropoli její aplikaci využívá přes 10 procent všech obyvatel a počet jízd se meziročně zvýšil o 160 procent. Uber se profiluje jako levnější alternativa standardních taxislužeb, jeho řidiči jezdí za cenu 18 až 20 korun za kilometr.

Taxikáři jej však považují za nekalou konkurenci, v Brně dokonce krajský soud fungování Uberu zakázal předběžným opatřením. V Praze naopak městský soud zákaz činnosti a pokutu pro konkrétního řidiče Uberu zrušil.

Jak ale informovaly Lidové noviny, stávající návrh novely zákona o silniční dopravě počítá s novým vymezením smluvní přepravy, které by působení Uberu definitivně zlegalizovalo a zároveň jej nepodřizovalo legislativě platné pro klasické taxislužby. S tím však provozovatelé taxislužeb nesouhlasí a žádají nastavení stejných podmínek.