Vypich, Černý Most nebo Zličín. Praha hledá místa pro záchytná parkoviště
„Jednáme se státem o oblasti Vypichu. Je tam velký pozemek, který je prašný a patří ministerstvu vnitra, které ho předalo Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových. Nyní jednáme, abychom získali tento pozemek a mohli tam zřídit P+R,“ řekl Dolínek.
Parkoviště P+R (park + ride) jsou zahrnuta do systému Pražské integrované dopravy. Primárně jsou určena pro mimopražské řidiče, kteří zde zanechají svůj automobil a dále do centra Prahy jedou MHD.
Praha ohledně nedostatku záchytných parkovišť čelila například kritice Středočeského kraje. Ten koncem srpna Prahu vyzval, aby nezaváděla parkovací zóny na území Prahy 5 a 6 do doby, než budou vybudovaná záchytná parkoviště. Hejtmanství uvedlo, že zóny poškodí Středočechy, kteří dojíždějí do metropole za prací.
Přečtěte si:
Pro další parkoviště by mohly být využívány podle Dolínka některé nezpevněné plochy. Město by následně v dané oblasti posílilo MHD. „Rád bych také vyzval majitele pozemků, kteří vědí, že nebudou například v příštích deseti letech stavět, že bychom se s nimi rádi dohodli na zřízení dočasného P+R, které oplotíme a vybudujeme dočasné osvětlení,“ řekl.
Město chce zvýšit i počet míst na Zličíně a Černém Mostě - na obou místech záchytná parkoviště jsou, ale jejich kapacita nedostačuje. „V tuto chvíli je projektová příprava na parkovací dům kombinovaný s P+R na Zličíně. Pokročilo se v pořizování pozemků pro P+R na Černém Mostě,“ řekl Dolínek. Město jedná i s domovem seniorů na Opatově v Chilské ulici, kde plánuje stavbu nového parkovacího domu.
Praha má asi dvě desítky záchytných parkovišť P+R s celkovou kapacitou přes 3000 stání. Nejvytíženější parkoviště jsou na metru C, třeba na Chodově nebo v Letňanech. Nejméně používané je to v Běchovicích.