Česko má první dobročinný e-shop s rouškami a respirátory

#RouškaHrdinka v praxi – individuálně balená rouška je ideální na cesty, protože vydrží hygienicky zabalená i na dně batohu.

#RouškaHrdinka v praxi – individuálně balená rouška je ideální na cesty, protože vydrží hygienicky zabalená i na dně batohu. Zdroj: Keiretsu

Daniel Šenkýř, zakladatel projektů FairShop.cz a Startup Report, CEO Keiretsu Forum CEE.
 Jednou z neziskových organizací, kterou je možné podpořit nákupem na FairShopu, je třeba Metráž Design - nízkoprahová pracovní dílna pro ženy, které se ocitly v tísnivé sociální situaci.
3
Fotogalerie

Daniel Šenkýř, zakladatel a ředitel středoevropské pobočky společnosti Keiretsu Forum a otec odborné ročenky Startup Reportu, v uplynulých týdnech úspěšně spustil další pozitivně vibrující projekt. Jde o FairShop.cz – první český dobročinný e-shop s rouškami a respirátory.

„Na začátku krize, ještě v březnu, jsme se v Keiretsu rozhodli dostat do Česka chybějící ochranné pomůcky. To se podařilo díky našemu know-how, kontaktům a dvěma pobočkám v Číně s přímým napojením na tamní výrobce roušek a respirátorů,“ vysvětluje Daniel Šenkýř. Od té doby Keiretsu Forum dodalo firmám i nemocnicím statisíce kusů ochranných pomůcek. Tím ale Šenkýř skončit nechtěl. 

Založit vlastní e-shop bylo výsledkem touhy pomoci i široké veřejnosti. „Tak aby se nemusel opakovat scénář z března, kdy lidem nezbylo nic jiného než si roušky prostě ušít, protože průměrný Čech nemohl na kvalitní, certifikované produkty dosáhnout,“ komentuje založení FairShopu jeho zakladatel a akcentuje poctivé výrobky i praktiky nového e-shopu. Dokládá je i faktem, že pro realizaci objednávek oslovil sociální podnik Ergotep a primárním dopravcem je lokální Zásilkovna. Vznik FairShopu pak významně podpořily i společnosti Innovation Footprint, Balíkobot a Comgate, o právní zarámování se postarala advokátní kancelář JŠK.

Dobročinnost projektu spočívá především v konceptu #ZISKproNEZISK. Právě svůj zisk z prodeje totiž FairShop věnuje českým neziskovým organizacím. Další zastřešující myšlenka je pak vyjádřena hashtagem #RouškaHrdinka: „To znamená, že jde o roušky, které pomáhají hned dvakrát. Jednak tím, že je lidé nosí a chrání tak sebe i své okolí, zároveň ale každá prodaná rouška znamená peníze pro některou z neziskovek, již si zákazník vybere sám v procesu objednávky,“ vysvětluje výkonná koordinátorka projektu Tereza Zyklová.

Na straně příjemců darů je aktuálně zapojeno sedm neziskových organizací, které dohromady pojí jedno – pomáhají zkvalitňovat lidský život. Jedná se o organizace Debra Česká republika, Krása pomoci, Společnost Duha, Management pro neziskovky (projekt D.O.M.A), Nadaci Veroniky Kašákové, Metráž Design a Rubikon Centrum.

Daniel Šenkýř, zakladatel projektů FairShop.cz a Startup Report, CEO Keiretsu Forum CEE.Daniel Šenkýř, zakladatel projektů FairShop.cz a Startup Report, CEO Keiretsu Forum CEE.|Keiretsu

Pro Šenkýře nejsou neziskové projekty žádnou neznámou. V roce 2016 založil Angel Academy – vzdělávací institut pro investory a startupy – a v roce 2017 neziskový Startup Report - studii mapující české startupové prostředí. Té se každoročně podrobně věnuje i deník E15. Podobně dlouho pak funguje i šenkýřova charitativní iniciativa Křídla křídlům, jež pořádáním koncertů a kulturních akcí propojuje svět andělských investorů a pacienty s nemocí motýlích křídel. Od letošního roku je navíc členem správní rady pacientské organizace vzácného onemocnění EB – Debra Česká republika a zakládajícím členem CBAA Czech Business Angel Association.