Tramvají do skal. Podívejte se na unikátní linku v Saském Švýcarsku

Souprava na konečné

Souprava na konečné Zdroj: e15 Michal Nosek

Motorové vozy byly vyrobeny v letech 1957-1960
Motorové vozy byly vyrobeny v letech 1957-1960
Na konečné
Školící vůz
Školící vůz
20
Fotogalerie

Již více než 120 let v Německu funguje nejmenší tamní tramvajová linka. Osmikilometrová trať vede ze saského lázeňského městečka Bad Schandau údolím říčky Křinice (německy Kirnitzsch), které lemují útvary labských pískovců k vodopádu Lichtenhain.

Tramvaj v Bad Skandau je v Německu jediná, která křižuje národní park Saské Švýcarsko. Ze všech stanic vedou turistické stezky k výhledům, jako jsou zimní hory nebo skalní útvary Schrammsteinen či Opičí kameny (Affensteine). Nedaleko leží i zámek Hinterhermsdorfer.

V současnosti na trati stále jezdí soupravy vyrobené v letech 1957 - 1960. V každém voze je šestnáct míst k sezení a šedesát ke stání. Od roku 1898 se jedná o čtvrtou generaci tramvají. Těm prvním dodávala elektřinu ještě speciálně postavená parní elektrárna, jíž v roce 1921 nahradila nová měnírna firmy Siemens-Schuckert.

"Současná měnírna elektrické energie je v provozu od roku 1989 a v roce 1993 byla doplněna solární zařízení," uvedl Lutz Gruner z provozovatele dráhy, společnosti Traditionsverkeher Kirnitzschtalbahn. K historii trati se pojí i jedna katastrofa. V červenci 1927 měnírna i vozovna kompletně vyhořely.