Podcast: Jeden jim všem káže. Jak Seznam dominuje českému internetu?

Hostem dalšího dílu podcastu Business Club byl redaktor e15 Jakub Zelenka

Hostem dalšího dílu podcastu Business Club byl redaktor e15 Jakub Zelenka Zdroj: e15 Michael Tomeš

Štěpán Svoboda

Když se řekne Seznam, většině lidí se asi vybaví vyhledávač, email nebo mapy.cz. Trochu v pozadí už zůstává význam Seznamu jako distribučního uzlu, přes který proudí velká část českého mediálního obsahu. Přes tři miliony návštěvníků si na domovské stránce Seznamu každý den prohlíží texty z více než čtyř stovek partnerských webů. 

Když k tomu přidáte vlastnictví dvou nejčtenějších zpravodajských webů v Česku, vyjde z toho docela silný atomový kufřík, do kterého v dalším díle podcastu Business Club nahlédl redaktor e15 Jakub Zelenka.

Seznam.cz, založený Ivo Lukačovičem v roce 1996, se za třicet let existence stal jedním z předních hráčů na českém internetovém trhu. Původně malý projekt z garáže rychle expandoval a dnes nabízí široké spektrum služeb včetně vyhledávače, zpravodajských portálů a komunikačních aplikací, jako je email nebo chystaný Seznam Messenger. Firma se dokázala adaptovat a díky tomu si zachovat konkurenceschopnost na trhu, kterému jinde ve světě totálně dominuje Google.

Jak funguje distribuční uzel Seznamu? Jak se česká internetová jednička připravuje na konec cookies třetích stran? A co to znamená pro média a uživatele? Nejen to se dozvíte v další epizodě podcastu Business Club.