Alternativním taxislužbám se vracejí zákazníci. Bolt nabízí štědrý nástupní bonus novým řidičům

„Naše ceny pro cestující zůstávají na stejné úrovni, proto byla i poptávka po našich službách i v době pandemie poměrně vysoká,“ říká Dvořák z Boltu.

„Naše ceny pro cestující zůstávají na stejné úrovni, proto byla i poptávka po našich službách i v době pandemie poměrně vysoká,“ říká Dvořák z Boltu. Zdroj: Bolt

Během pandemického roku se Bolt v Česku držel na 75 procentech provozu.
Zájem řidičů být součástí flotily Boltu se podle Jakuba Dvořáka, který vede českou pobočku, zvýšil až o polovinu.
Společně s rozvolněním koronavirových opatření zájem o odvoz znovu stoupá, shodují se zástupci Boltu a Uberu.
„Teď jsou na Liftagu aktivní zhruba 2/3 původních počtu řidičů před pandemií a zájemci z řad řidičů se znovu hlásí,“ uvedl CEO společnosti Ondřej Krátký.
Mezi alternativními taxislužbami je podle šéfa Liftaga nejvýhodnější pracovat pro Liftago, neboť „zahraniční platformy řidičům díky nízkým cenám spíše ojely auto a nevydělaly.“
9
Fotogalerie

Alternativní taxislužby se během pandemie v České republice musely vyrovnat s úbytkem zákazníků, naopak zájem řidičů o přivýdělek se zvýšil. Bolt, Uber ani Liftago proto nepřistoupily k plošnému zdražování cen jízd, řidičů je dostatek a po ročním útlumu se pomalu vrací na silnice.

Bolt v posledních měsících expandoval do Karlových Varů a Českých Budějovic, pro uspokojení nových trhů musí přijmout nové řidiče. Proto začal nabízet novým zájemcům 25tisícové bonusy, ještě v dubnu se přitom finanční obnos obdržený při nástupu pohyboval mezi čtyřmi až pěti tisíci korun. Zájem řidičů být součástí flotily Boltu se přitom podle Jakuba Dvořáka, který vede českou pobočku, zvýšil až o polovinu.

Zájem řidičů pociťuje i české Liftago. „Teď jsou na Liftagu aktivní zhruba dvě třetiny původního počtu řidičů před pandemií a zájemci z řad řidičů se znovu hlásí,“ uvedl CEO společnosti Ondřej Krátký.

Nové zájemce o působení pod jejich vlajkou Liftago neláká žádným speciálním příspěvkem. Mezi alternativními taxislužbami je podle Krátkého nejvýhodnější pracovat pro Liftago, neboť „zahraniční platformy řidičům díky nízkým cenám spíše ojely auto, a nevydělaly“. Naopak řidiči platí za užívání značky Liftaga.

Uber nástupní bonus nenabízí, řidičů má v současné době dostatek. Motivuje ale své řidiče k doporučení nových lidí příspěvkem dva tisíce korun v Praze a tři tisíce korun v Brně.

Na rozdíl od zahraničních taxislužeb, v České republice nemusí díky zájmu řidičů zdražovat. Během pandemie se provoz Boltu ustálil na 75 procentech běžného stavu. „Naše ceny pro cestující zůstávají na stejné úrovni, proto byla i poptávka po našich službách i v době pandemie poměrně vysoká,“ říká Dvořák. V souvislosti s rozvolněním koronavirových opatření zájem o odvoz znovu stoupá, shodují se zástupci Boltu a Uberu.

K plošnému zvyšování cen za jízdu v Česku nepřistoupil ani americký Uber. „V okamžicích mimořádně vysoké poptávky má aplikace Uber schopnost využívat funkci dynamické cenotvorby,“ říká Štěpán Šindělář z Uberu. „To umožňuje rychle reagovat na změny poptávky a dočasně vyvažovat ceny,“ doplnil šéf české pobočky.

V České republice tak panuje opačná situace než ve Spojených státech, kde se tamní největší alternativní taxislužby, Uber a Lyft, potýkají i navzdory štědrým bonusům s nedostatkem řidičů. V současné době neuspokojí poptávku amerických zákazníků, kvůli čemuž ceny za jízdy rostou. V dubnu oproti stejnému období v loňském roce vyrostly o 40 procent, uvádí analytická společnost Rakuten Intelligence.