DPP může založit společný podnik se soukromníkem v Holešovicích, potvrdil antimonopolní úřad

Severní vestibul stanice metra Nádraží Holešovice.

Severní vestibul stanice metra Nádraží Holešovice. Zdroj: Profimedia

Petr Witowski
stanice Metro C Holešovice
Radovan Vítek, většinový majitel realitní skupiny CPI
Stanice metra Nádraží Holešovice
5
Fotogalerie

Revitalizaci okolí stanice metra Nádraží Holešovice může provést dopravní podnik podle původního plánu - tedy založením společného podniku ve formě akciové společnosti se soukromou firmou Nové Holešovice Development, která patří developerským společnostem Karlín Group a Ungelt Group. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže totiž zamítl rozklad skupiny CPI Radovana Vítka.

O plánu DPP informoval jako první deník E15 loni v září. Strategického partnera pro výstavbu v lukrativní lokalitě si tehdy vybrala největší pražská městská firma bez výběrového řízení. Na společný podnik by se tedy nevztahoval zákon o svobodném přístupu k informacím.

“Návrh společnosti CPI se zamítá, neboť nebylo prokázáno, že by zadavatel zadával veřejnou zakázku. Proti pravomocnému rozhodnutí není možno podat odvolání,” řekl deníku E15 mluvčí ÚOHS Martin Švanda. Úřad tak potvrdil své prvotní rozhodnutí z konce minulého roku.

CPI ale může záměr napadnout žalobou ke správnímu soudu. Na otázku, zda tak učiní, zatím společnost neodpověděla. „Vzniklou situaci zkoumáme a v této fázi ji nebudeme komentovat,” uvedl mluvčí CPI Jakub Velen.

Plán dopravního podniku silně kritizovala politická opozice na pražském magistrátu, ale i zástupce koalice Jiří Pospíšil (TOP 09).

„Rozhodnutí úřadu nás těší a je odpovědí všem, kteří napadali naše kroky, i když jsme v této záležitosti vždy postupovali podle zákona,” podotkl šéf komunikace DPP Daniel Šabík. “V době, kdy kvůli dopadům pandemie budeme muset výrazně šetřit, pečlivě s městem vybírat investiční projekty a hledat na ně zdroje financování, je smysluplnost společných podniků jako alternativních zdrojů příjmů DPP nabíledni,” doplnil Šabík.

Původně chtěl DPP podepsat smlouvu s investorem do konce loňského října. Kdy se tak skutečně stane a kolik bude revitalizace stát, stále není jasné. “Závazný termín nebyl stanoven,” řekl Šabík.

Kvůli plánu DPP policie loni zpovídala náměstka pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě). “V tuto chvíli nemáme k této věci žádné informace, které bychom mohli zveřejnit. Zkuste se ozvat v průběhu června, kdy se možná situace změní,” uvedl mluvčí pražské policie Jan Daněk.

Kromě úspory za revitalizaci, kterou má financovat soukromý partner, si DPP od využití soukromého kapitálu slibuje i získání nových finančních zdrojů - například z pronájmu kanceláří nebo obytných prostor, které chtěl společný podnik dle původního plánu stavět na území mezi ulicemi Argentinská, Vrbenského a Partyzánská a řekou Vltavou.

Ve hře je i výstavba nových vestibulů stanice metra. Další příjem v zatím neznámé výši může DPP získat z plánovaného prodeje tří parcel v okolí stanice metra o rozloze téměř osmi tisíc metrů čtverečných společnému podniku.