OBRAZEM: Geologický průzkum pro výstavbu metra D bude hotový v létě

Ražba pomocí tunelového bagru Blue Badger

Ražba pomocí tunelového bagru Blue Badger Zdroj: Metrostav

Nová linka má už provozovanou trasu C těsně podcházet u křižovatky ulic Na Strži a Budějovická.
Nová linka má už provozovanou trasu C těsně podcházet u křižovatky ulic Na Strži a Budějovická.
Z šachty s vnitřním průměrem 7,6 metru prochází přístupová štola dlouhá zhruba 25 metrů, na kterou navazuje esovitě zahnutá štola měřící 91 metrů.
Průzkumy jsou nutné, projekt počítá s velmi nepříznivými geologickými podmínkami.
Průzkumy jsou nutné, projekt počítá s velmi nepříznivými geologickými podmínkami.
11
Fotogalerie

Připravovaná trasa D pražského metra bude dlouhá zhruba jedenáct kilometrů, tedy poloviční ve srovnání s trasou C. Nejprve vznikne tunel mezi Pankrácí a stanicí Olbrachtova a bezprostředně na něj naváže úsek ze stanice Olbrachtova do Depa Písnice. Nakonec má být zbudován úsek z Pankráce na náměstí Míru. Nová linka má trasu C těsně podcházet u křižovatky ulic Na Strži a Budějovická.

„Předpokládáme, že k ukončení průzkumných ražeb dojde na jaře. Nakonec provedeme geotechnickou rozrážku, kde budou uskutečněny geotechnické zkoušky,“ řekl za stavební firmu Metrostav vedoucí projektu Štefan Ivor. Po vyhodnocení zkoušek se práce na geologickém průzkumu v létě příštího roku ukončí. Poté musí podzemní dílo získat stavební povolení na úsek Olbrachtova-Pankrác s přístupovými tunely k depu Písnice. Zahájení stavby komplikují i námitky u antimonopolního úřadu a současná pandemie. 

„V optimistické variantě bychom stavbu rádi zahájili v termínu březen 2021 – červen 2021, v pesimistické variantě ve druhém pololetí 2021. Vzhledem k návaznostem jednotlivých činností výstavby s původně plánovaným posunem zahájení výstavby se automaticky posouvá i původně plánovaný datum zprovoznění trasy D na konec prosince 2027,“ uvádí na svých stránkách pražský dopravní podnik.