OBRAZEM: Geologický průzkum pro výstavbu metra D bude hotový v létě | E15.cz

OBRAZEM: Geologický průzkum pro výstavbu metra D bude hotový v létě

Michal Nosek

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Připravovaná trasa D pražského metra bude dlouhá zhruba jedenáct kilometrů, tedy poloviční ve srovnání s trasou C. Nejprve vznikne tunel mezi Pankrácí a stanicí Olbrachtova a bezprostředně na něj naváže úsek ze stanice Olbrachtova do Depa Písnice. Nakonec má být zbudován úsek z Pankráce na náměstí Míru. Nová linka má trasu C těsně podcházet u křižovatky ulic Na Strži a Budějovická.

„Předpokládáme, že k ukončení průzkumných ražeb dojde na jaře. Nakonec provedeme geotechnickou rozrážku, kde budou uskutečněny geotechnické zkoušky,“ řekl za stavební firmu Metrostav vedoucí projektu Štefan Ivor. Po vyhodnocení zkoušek se práce na geologickém průzkumu v létě příštího roku ukončí. Poté musí podzemní dílo získat stavební povolení na úsek Olbrachtova-Pankrác s přístupovými tunely k depu Písnice. Zahájení stavby komplikují i námitky u antimonopolního úřadu a současná pandemie. 

„V optimistické variantě bychom stavbu rádi zahájili v termínu březen 2021 – červen 2021, v pesimistické variantě ve druhém pololetí 2021. Vzhledem k návaznostem jednotlivých činností výstavby s původně plánovaným posunem zahájení výstavby se automaticky posouvá i původně plánovaný datum zprovoznění trasy D na konec prosince 2027,“ uvádí na svých stránkách pražský dopravní podnik.

 

 

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.