McLaren ukázal duchovního nástupce legendárního modelu F1, má pokořit 400 kilometrů v hodině

McLaren Speedtail

McLaren Speedtail Zdroj: McLaren

McLaren Speedtail
McLaren Speedtail
McLaren Speedtail
McLaren Speedtail
McLaren Speedtail
17
Fotogalerie

Nový model Speedtail se pochlubí speciální aerodynamickou karosérií, která umožní automobilu vyvinout extrémní rychlost přesahující 400 kilometrů za hodinu. Automobilka vyrobí pouhých 106 kusů tohoto modelu. Případní zájmeci však mají smůlu. Všechny kusy z limitované edice jsou již vyprodány.

Nejedná se o přímého nástupce, ale podle McLarenu spíše o duchovního následníka trůnu, který v 90. letech obývala legenda s označením F1. Nový vrcholný hypersport britské značky dostal jméno Speedtail podle své protáhlé aerodynamické zádě a cíle dosahovat nebývalých rychlostí. Kategoricky mluvíme o konkurentovi Bugatti Chiron. McLaren ostatně Speedtail označuje za „hyper-GT“.

Speedtail si ovšem udržuje charakter placatého hypersportu a na věc míří trochu jiným stylem. Jeho karbonová karoserie byla vytvořena v zájmu co nejnižšího odporu vzduchu a tvarově tedy model působí velmi uhlazeným dojmem. Přední kola jsou dokonce zakryta statickými kryty, na zádi poté nenajdete veliké křídlo, ale místo něj pouze dvojici vyklápěcích křidélek. Díky použití „flexibilního karbonu“ jsou navíc pevnou součástí celého zadního panelu karoserie, viz galerie.

McLaren je také další automobilkou, která se zbavila konvenčních zpětných zrcátek. Speedtail tak používá výsuvné kamery za předními koly a dvojici displejů v interiéru. V případě režimu „Velocity“ (pro dosažení nejvyšší možné rychlosti) se kamery automaticky zasunou do karoserie a světlá výška se díky adaptivnímu podvozku dále sníží o 35 milimetrů.  

S podrobnostmi o technice Speedtailu zatím McLaren ještě trochu mlží. Každopádně máme ale potvrzeno, že celkový výkon hybridního ústrojí je 772 kW (1050 koní). Nejspíše byl však využit osvědčený dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu čtyř litrů spárovaný s elektromotorem, a to v podobném duchu jako u staršího hypersportu P1.


Celý článek si můžete přečíst na webu autorevue.cz >>>