Kofole klesly za tři čtvrtletí meziročně tržby, snížila se také EBITDA

Kofole klesly za tři čtvrtletí meziročně tržby, snížila se také EBITDA

Kofole klesly za tři čtvrtletí meziročně tržby, snížila se také EBITDA Zdroj: Profimedia

ČTK
Diskuze (0)
  • Skupina Kofola vykázala za první tři čtvrtletí roku 2025 pokles tržeb o 3,6 procenta, což představuje 305,4 milionu korun, a dosáhla obratu 8,17 miliardy korun.
  • Provozní zisk před odpisy EBITDA se meziročně snížil o 11,8 procenta, Kofola to dnes oznámila ČTK v tiskové zprávě. 
  • Na pokles tržeb měl vliv nižší spotřeba na Slovensku kvůli dani na slazené nápoje a nepříznivé počasí v Česku. 

Firma uvedla, že v samotném třetím čtvrtletí byly tržby meziročně nižší o 7,5 procenta. „Pivovarský pilíř pocítil pokles tržeb primárně v exportu, a to kvůli snížené poptávce ze zemí střední a východní Evropy," uvedla Kofola.

Finanční ředitel skupiny Kofola Martin Pisklák uvedl, že negativní trend propadu tržeb v Česku a na Slovensku se podařilo kompenzovat úsporami nákladů. Ukazatel EBITDA za třetí čtvrtletí byl tedy srovnatelný s výsledky stejného období roku 2024.

„Na přelomu srpna a září se trend tržeb pozitivně obracel, proto jsme publikovali výhled celkového výsledku za rok 2025 na úrovni 1,9 miliardy korun. Nicméně podzim a listopadové tržby ukazují, že negativní trend bohužel trvá. Proto musíme revidovat celkový výhled na úroveň 1,75 miliardy korun," uvedl Pisklák. Z pohledu finanční stability se ale podle něj pro skupinu Kofola nic nemění.

Stavba nové skladové haly

„Trend nákladů na materiál, suroviny a energie se v třetím čtvrtletí roku 2025 vyvíjel dle očekávání. Kofola pokračovala ve stavbě nové skladové haly v závodě v Mnichově Hradišti, která by do budoucna měla přinést efektivity v oblasti logistiky a skladování," uvedla firma.

Dále rostly tržby dceřiné společnosti UGO, proti loňsku o 16 procent. Důvodem byl výborný výkon sezonních nabídek či pokračující expanze doručovacích služeb. Všechny divize společnosti překročily své rozpočtové cíle pro ukazatel EBITDA, celkově o sedm procent.

Výborný začátek čajové sezony měl Leros, který produkuje bylinné směsi a čaje. „Tržby i EBITDA za třetí čtvrtletí jsou výrazně nad úrovní plánu. Společnost zároveň využila letní měsíce k důkladné přípravě na vrchol sezony, který se projevil rekordními tržbami v říjnu 2025," uvedla Kofola.

Kofola sídlící v Ostravě je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, má 14 výrobních závodů na pěti evropských trzích. K výrobkům firmy vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Korunní, Ondrášovka, Kláštorná Kalcia, Jupí, Vinea nebo Semtex. Do skupiny patří výrobce čerstvých šťáv a salátů UGO, český producent bylinných směsí a čajů Leros, výrobce piv Holba, Zubr a Litovel Pivovary CZ Group, slovinská společnost Radenska a chorvatský výrobce minerálních vod Studenac. Kofola má téměř 3300 zaměstnanců.

Začít diskuzi