Mercedes-Benz přechází na elektrický pohon. Daimler postaví osm továren na výrobu baterií

Po zahrnutí malých automobilů značky smart dosáhl prodej divize Mercedes-Benz Cars v prvním čtvrtletí 590 999 vozů.

Po zahrnutí malých automobilů značky smart dosáhl prodej divize Mercedes-Benz Cars v prvním čtvrtletí 590 999 vozů. Zdroj: profimedia.cz

Mercedes-Benz třídy S, elektromobil
Mercedes-Benz uvádí svůj nový, plně elektrický vůz EQS. Jedná se o nejluxusnější vůz
Mercedes-Benz uvádí svůj nový, plně elektrický vůz EQS. Jedná se o nejluxusnější vůz
Mercedes-Benz uvádí svůj nový, plně elektrický vůz EQS. Jedná se o nejluxusnější vůz
Mercedes-Benz uvádí svůj nový, plně elektrický vůz EQS. Jedná se o nejluxusnější vůz
17
Fotogalerie

Německý výrobce osobních a nákladních automobilů Daimler ve čtvrtek oznámil, že mezi lety 2022 a 2030 investuje do vývoje vozů s elektrickým pohonem přes 40 miliard eur (přes jeden bilion korun). Všechny nové platformy po roce 2025 budou pro elektromobily.

Výrobce aut značky Mercedes-Benz uvedl, že spolu s partnery postaví osm nových továren na výrobu baterií. Automobilka zrychluje přechod na elektrický pohon, na úplnou elektrifikaci bude připravena do roku 2030. Nestanovila nicméně termín, kdy přestane prodávat vozy s pohonem na fosilní paliva.

"Musíme odklonit debatu od toho, kdy se vyrobí poslední spalovací motor, protože to není relevantní," řekl agentuře Reuters šéf Daimleru Ola Källenius. "Otázkou je, jak rychle můžeme dosánout téměř stoprocentní elektrifikace - a na to se zaměřujeme," dodal.

Společnost Daimler očekává, že od roku 2025 budou elektrické a hybridní vozy činit polovinu odbytu. Předchozí prognóza přitom počítala s rokem 2030.

Automobilka představí tři elektrické platformy - jednu pro osobní vozy, jednu pro dodávky a jednu pro vysokovýkonné vozy. Na trh budou uvedeny v roce 2025. Daimler také koupí britskou firmu YASA, která přispěje k vývoji vysoce výkonných elektromotorů.

Některé automobilky jako Volvo Cars přejdou na ryze elektrický pohon do roku 2030. Jiní výrobci vozů, například americký General Motors, si na přechod přidali dalších pět let, připomíná agentura Reuters.

Video placeholde
Gigafactory Volkswagen v Česku - pozitiva a negativa • Videohub