Na trhu s módou se přeskupují síly, do popředí se dostávají e-shopy

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: profimedia.cz

Tradiční obchody s oblečením jsou čím dál víc pod tlakem e-shopů. Internetoví prodejci však teprve hledají cesty k ziskům.

Tuzemskou módní branží se valí vlna změn. Z firem odcházejí zakladatelé a jejich místo zaujímají noví investoři. Oborem také cloumá nástup e-shopů. Největší internetové obchody s módou jsou sice v hlubokých ztrátách, do Česka ale přicházejí velcí on-line prodejci ze zahraničí.

Za poslední rok změnila majitele tradiční česká kožešnická společnost Kara. Její původní majitel Zdeněk Rinth ji prodal, protože v rodinné firmě neměl nástupce. Novým většinovým vlastníkem je od května podnikatel Michal Mička.

„Kara je zajímavá a tradiční značka s koženými a kožešinovými produkty, která na trhu působí od padesátých let. Má síť 47 poboček na českém a slovenském trhu. Začneme testovat on-line prodej v zahraničí a tam, kde zjistíme dobrou odezvu, budeme investovat i do kamenných prodejen,“ řekl Mička při akvizici trutnovské Kary deníku E15.

Ještě před kožešníky získal stejný investor kontrolu nad módní značkou Pietro Filipi. Prodejcem byl zakladatel firmy Petr Hendrych. Turbulentní děje se odehrávají rovněž mezi internetovými prodejci oblečení.

Jejich byznys na jedné straně rychle roste, na druhé například lídr trhu Zoot zápasí s prodělky a vysokými náklady. Do toho do Česka přišli noví on-line hráči včetně velkého evropského e-shopu Zalando. V Česku se nově pokouší o štěstí rovněž internetový obchod Factcool. Za ním kapitálově stojí slovenský miliardář Ivan Chrenko.