Trh se stravenkami houstne. Česká firma chce s kartou LemonPay konkurovat zavedeným hráčům

Stravenková karta LemonPay umožňuje i běžné platby v obchodech.

Stravenková karta LemonPay umožňuje i běžné platby v obchodech. Zdroj: LemonPay

Obchodní ředitel společnosti Advanced Finances Petr Skoč předpokládá, že firma do tří let dosáhne s kartou LemonPay 250 tisíc držitelů.
Stravenková karta LemonPay
Karta LemonPay společnosti Advanced Finances se pouští na silně konkurenční stravenkářský trh.
4
Fotogalerie

Společnost Advanced Finances s českými investory, ke kterým patří developer Petr Hlinovský, vstupuje na tuzemský trh benefitů a stravenek. Ukousnout si chce kus koláče zejména od zavedených francouzských stravenkářů. Přichází s platební kartou LemonPay, na kterou firma zaměstnanci převádí peníze na jídlo či sportovní vyžití a platí za to pevnou částku.

„Do tří let chceme mít 250 tisíc aktivních uživatelů,“ uvádí Petr Skoč, obchodní ředitel Advanced Finances. Předpokládá, že karta LemonPay bude mít ještě do konce letošního roku 25 tisíc držitelů.

Nový hráč přitom vstupuje na trh vydavatelů stravenek ohrožený plánovaným stravenkovým paušálem. Ten již schválila vláda, a pokud projde parlamentem, zaměstnavatelé budou moci vyplácet peníze na stravování přímo na účet zaměstnance. Podobně jako restaurace by tak už nemuseli platit provize za papírové stravenky či jejich digitální verzi.

„Na stravenkový paušál jsme připraveni a velmi ho vítáme. Některé společnosti nebudou chtít státní příspěvky na stravenky posílat zaměstnancům rovnou na účet. Budou si hlídat, aby zaměstnanci nevyužívali získané prostředky například na hazard, ale aby je používali hlavně na stravování a třeba také na volnočasové aktivity,“ vysvětluje Skoč

S kartou LemonPay bude možné platit ve všech restauracích či supermarketech jako s klasickou platební kartou. Partnerem LemonPay je karetní společnost Mastercard.

„Klient zaplatí měsíční paušál za každou vydanou kartu v maximální výši 29 korun, částka se přitom odvíjí od velikosti firmy. Cena vydávané karty s platností na tři roky činí jednorázově 69 korun,“ přibližuje Skoč. Firma už má podle něho dohodnutou spolupráci s několika společnostmi, které v následujících měsících dostanou zhruba osm tisíc karet LemonPay.

Mezi tři největší vydavatele stravenek na českém trhu patří francouzské Sodexo a Edenred se stravenkami Ticket a společnost Up.

„Edenred věří, že v Poslanecké sněmovně zavládne zdravý rozum a poslanci návrh na zavedení stravenkového paušálu neschválí. Prosazení paušálu by jednak vedlo k výpadkům státního rozpočtu, jednak by mělo nepříznivý dopad na restaurace,“ uvádí šéfka komunikace Edenredu Daniela Pedret.

Všechny stravenkové firmy bez výjimky sázejí na digitalizaci. Například Edenred má přes dvě stě tisíc aktivních uživatelů digitálních stravenkových karet. „Více než třetina všech transakcí je už v digitální podobě,“ upřesňuje Pedret s tím, že společnost bude mít během dvou let téměř všechny transakce v digitální podobě.

Stravenky jsou přitom nejrozšířenější firemní benefit. Podniky si mohou odečíst 55 procent hodnoty poukázky z daňového základu. Stravenky dostává kolem 1,3 milionu lidí.