Nápojářskému byznysu brankáře Haška se nedaří. Loni prohloubil ztrátu

Dominik Hašek

Dominik Hašek Zdroj: ČTK

Energetické drinky Smarty
Energetické drinky Smarty
Dominik Hašek
Energetické drinky Smarty
Energetické drinky Smarty
10
Fotogalerie

Hokejové brankářské legendě Dominiku Haškovi se s nápoji Smarty stále nedaří dostat do černých čísel. Jeho firma DM Life, která obchodní značku Smarty zaštiťuje, loni prodělala další dva miliony korun, meziročně o čtrnáct procent více. Kumulované ztráty z minulých let tím narostly na více než patnáct milionů korun.

Nově zveřejněná čísla za loňský rok nenaznačují, že by se finanční situace měla v blízké době zlepšovat. Tržby za loňský rok se smrskly o více než polovinu z bezmála pěti milionů na 2,2 milionu korun.

„Vypadl nám jeden z velkých odběratelů, což způsobilo pozdější náběh nové řady Smarty Evolution. Tržby z roku 2017 zároveň byly pozitivně zkresleny aktivitou ve Spojených státech, prodaných nápojů tedy bylo stejně jako předloni,“ říká marketingový manažer firmy Jiří Procházka. 

Firma proto značce nadále věří. „Zmíněného odběratele jsme už nahradili a letos očekáváme až trojnásobný růst tržeb. Výsledek hospodaření si však netroufáme odhadovat, zcela jistě ale bude lepší než loni,“ doplnil. Pomoci k tomu má zefektivnění nákupu a výroby obalů a další rozšíření sortimentu.

Velcí hráči dominují

Nápojům Smarty se nedaří navzdory tomu, že energetické nápoje jsou v Česku stále oblíbenější. Tento trh podle agentury Nielsen každoročně roste zhruba o patnáct procent.

„Růst segmentu energetických nápojů je ze všech nealkoholických kategorií zdaleka nejdynamičtější. Z nealkohoholických nápojů je to jediná oblast, jejíž tržby rostou dvouciferně,“ přibližuje situaci na téměř třímiliardovém trhu mluvčí agentury Nielsen Maria Hukelová. Z dat je však podle ní zřejmé, že posílení se týká převážně větších značek.

„Energetické nápoje v Česku nabízí osm desítek značek. Velká část z nich se ale na trhu těžko prosazuje. Zatímco před třemi lety ovládalo devět největších značek spolu s privátními řetězcovými značkami 95,5 procenta trhu, dnes už je to dokonce 97 procent,“ doplnila Hukelová.