Výrobce minerálek Mattoni hlásí rekordní šňůru: Utržil 15,5 miliardy

Skupina Mattoni 1873, ilustrační foto

Skupina Mattoni 1873, ilustrační foto Zdroj: profimedia.cz

Skupina Mattoni 1873, ilustrační foto
Skupina Mattoni 1873, ilustrační foto
Skupina Mattoni 1873, ilustrační foto
Alessandro Pasquale, šéf  skupiny Mattoni 1873, ilustrační foto
Alessandro Pasquale, šéf společnosti Mattoni 1873
7
Fotogalerie

Nápojářské skupině Mattoni 1873 loni meziročně vzrostly tržby o 77 procent na 15,5 miliardy korun. Pro výrobce minerálek jde o pátým rekordní rok v řadě. Růstu dosáhl díky akvizicím ve střední a jihovýchodní Evropě i vlastnímu růstu na stávajících trzích. Skupina se dříve jmenovala Karlovarské minerální vody.

Celkové hospodářské výsledky Mattoni 1873 nezveřejnila. Ukazatel EBITDA, který popisuje zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizací, však skupině loni stoupl o 74 procent. Na výsledcích loňského roku se podle firmy, která výrobky vyváží do téměř 20 zemí, podílela například společná koupě s PepsiCo srbského lídra na trhu minerálních vod a nealkoholických nápojů Knjaz Miloš.

„V současnosti jsme lídrem trhu nealkoholických nápojů ve střední Evropě a naší strategií je dosáhnout stejné pozice i v Evropě jihovýchodní,“ uvedl generální ředitel skupiny Alessandro Pasquale. Skupina má nyní 3350 zaměstnanců.

Mattoni působí v osmi státech, v pěti z nich provozuje továrny. Například v Rakousku je druhá v segmentu přírodních minerálních vod, na Slovensku je také, značka Magnesia je tam pak neprodávanější minerální vodou.

V ČR vyrábí vedle tradiční minerální vody Mattoni pramenitou vodu Aquila a minerální vody Magnesia, Poděbradka, Dobrá voda a Hanácká Kyselka a také značky nealkoholických nápojů Pepsi, Mirinda, 7UP, Gatorade, Mountain Dew nebo brambůrky značek Lay´s.

Loni se musela po koupi české PepsiCo zbavit výrobce balených vod Toma. Koupila ji od ní konkurenční Coca-Cola HBC Česko a Slovensko, cenu obchodu firmy nezveřejnily.

Mattoni v České republice usiluje o zavedení zálohového systému na PET lahve a plechovky. Cílem systému je lokální uzavření koloběhu PET, umožnění recyklace do nových lahví, a tím zvýšení udržitelnosti celého nápojového odvětví zavedením principů cirkulární ekonomiky.