Fiesta se padesátky nedožije. Ford ukončí výrobu svého ikonického modelu

Ford Fiesta doplatil podle zdrojů z automobilky a proměny preferencí zákazníků

Ford Fiesta doplatil podle zdrojů z automobilky a proměny preferencí zákazníků Zdroj: Svět motorů

Třídveřový Ford Fiesta 1. generace měl jednoduché elegantní tvary s velkými okny a tenkými střešními sloupky.
Nástupcem první Fiesty se stala v roce 1983 druhá generace, vyráběná do roku 1989. Od předchůdce se lišila jen drobnými úpravami karoserie.
Ford Fiesta třetí generace
Ford Fiesta čtvrté generace(1995)
Ford Fiesta MK7
8
Fotogalerie

Americká automobilka Ford Motor nejpozději do poloviny příštího roku ukončí výrobu vozu Fiesta, jednoho ze svých nejpopulárnějších. S odkazem na své zdroje to uvedla BBC, podle níž to automobilka oznámí v příštích dnech. Mluvčí Fordu nechtěl informaci komentovat. Ford podle zdrojů výrobu ukončí, protože nepočítá s jeho elektrickou verzí. Vliv má ale i změna preferencí u klientů.

První model Fiesty sjel z výrobních linek ve španělské Valencii v roce 1976, v britském Dagenhamu se začal vyrábět o rok později. Fiesta patří k nejpopulárnějším vozům z nabídky Fordu v Británii i v dalších evropských zemích, hlavně díky příznivé ceně tohoto automobilu. V současnosti se Fiesta vyrábí v Německu.

Automobilka podle deníku The Sun nepočítá s elektrickou verzí tohoto populárního modelu. „Fiesta byla oblíbenou ikonou a věrným přítelem pro miliony řidičů, vkus se ale mění,“ řekl deníku zdroj z automobilky. Podle něj nyní zákazníci preferují menší sportovně-užitkové vozy (SUV).

Podle mluvčího Fordu automobilka přehodnocuje nabídku a chce se zaměřit na nová auta s elektrickým pohonem. Do transformace nabídky chce automobilka do roku 2026 investovat zhruba 50 miliard dolarů.

Fiesta začala vznikat v polovině 70. let v reakci na ropný šok, její hlavní výhodou tak byla úspornost. Ford vyrobil zhruba 20 milionů těchto aut a jen v Británii se jich prodalo bezmála pět milionů.